Najnowsze orzecznictwo i interpretacje przepisów
W dziale Najnowsze orzecznictwo i interpretacje przepisów znajdą Państwo najnowsze orzeczenia sądowe i interpretacje podatkowe ważne z punktu widzenia działalności instytucji kultury oraz rozstrzygnięcia nadzorcze wojewodów dotyczące uchwał organizatorów samorządowych instytucji kultury w ich sprawach.
Liczba artykułów w dziale: 111
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w wyroku z 20 czerwca 2024 r. (sygn. akt II SA/Sz 200/24) odniósł się do kwestii, kiedy można mówić o świadczeniu należnym ze stosunku pracy.
Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji indywidualnej z 5 listopada 2024 r. (sygn. 0111-KDIB3-2.4012.413.2024.4.SR) odniósł się do możliwości zwolnienia od VAT odpłatnego nabycia przez muzeum dzieła sztuki w Wielkiej Brytanii.
Wojewoda Lubelski w rozstrzygnięciu nadzorczym z 29 października 2024 r. (nr PN-II.4131.353.2024) przypomniał, że w wyniku podziału instytucji kultury nie może powstać podmiot, którego podstawowym celem statutowym nie będzie działalność kulturalna, a sportowo-rekreacyjna.
Wojewoda Podkarpacki w rozstrzygnięciu nadzorczym z 30 października 2024 r. (nr P-II.4131.2.376.2024) stwierdził nieważność uchwały rady gminy (miasta) w części dotyczącej sposobu ustalania stypendiów za działalność twórczą.
Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 24 września 2024 r. (sygn. akt II GSK 860/24) przypomniał, że kwalifikując umowę cywilnoprawną nie można kierować się jej nazwą, a faktyczną treścią. Chodziło o umowy o dzieło z przeniesieniem praw autorskich zawarte z wykładowcami.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w wyroku z 15 października 2024 r. (sygn. akt I SA/Po 278/24) przypomniał, że przedmiotowym zwolnieniem od podatku dochodowego są dotacje z budżetu państwa lub budżetu samorządowego, a nie każde świadczenie ze środków publicznych.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w wyroku z 9 października 2024 r. (sygn. akt I SA/Ol 310/24) stwierdził, że zapewnienie zakwaterowania oddelegowanemu pracownikowi jest elementem organizacji pracy przez pracodawcę, w związku z tym nie leży w interesie pracownika, lecz właśnie pracodawcy. Stąd nie powoduje to powstania przychodu z nieodpłatnych świadczeń w ramach stosunku pracy.
Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 23 października 2024 r. (sygn. akt III OSK 319/23) przypomniał, że osoba wnioskująca o udostępnienie informacji publicznej nie musi uzasadniać, po co jej taka informacja.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w postanowieniu z 30 października 2024 r. (sygn. akt III SA/Gd 571/24) przypomniał, że czynność związana z wydaniem świadectwa pracy podlega jurysdykcji sądów pracy, a nie sądów administracyjnych.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Lublinie w postanowieniu z 30 października 2024 r. (sygn. akt II SO/Lu 21/24) odniósł się do skutków niewysłania do sądu administracyjnego kompletu dokumentów wraz z wniesioną skargą na działania dyrektora instytucji kultury.
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wielkopolskim w wyroku z 26 września 2024 r (sygn akt II SA/Go 373/24) odniósł się do warunków odwołania dyrektora instytucji kultury.
Wojewoda Podkarpacki w rozstrzygnięciu nadzorczym z 4 września 2024 r. (nr P.II.4131.2.313.2024) stwierdził nieważność uchwały rady gminy w zakresie treści statutu instytucji kultury.