Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 262

Jak rozwijać talenty w zespole? Jak sprawić, aby kierownicy mieli kompetentnych zastępców?

W średniej wielkości instytucji kultury dyrektor ma 6 kierowników, którzy podlegają mu bezpośrednio. Kierownicy ci zarządzają swoimi zespołami. Ostatnio aż połowa z nich zrezygnowała z pracy (dwie osoby są na urlopie macierzyńskim, jedna złożyła wypowiedzenie). Na początku wydawało się, że nie powinno to być dużym organizacyjnym problemem, ale szybko okazało się, że w zespołach nie ma nikogo, kto mógłby ich sprawnie zastąpić. W rezultacie zamiast szybkiej rekrutacji wewnętrznej, dyrektor musi przeprowadzić dłuższą — zewnętrzną — i to aż trzy razy.
Co poszło nie tak? Czy trzeba było inaczej rozwijać członków zespołu, a może zawczasu wymagać tego od kierowników? A może tak po prostu się dzieje? Dyrektor bardzo by nie chciał, żeby taka sytuacja powtórzyła się w przyszłości…

Co wspólnego ma kultura z kalafiorem lub paprotką? O poszukiwaniu porządku w chaosie

  • Postawa, przekonania oraz sposób myślenia dyrekcji instytucji przekłada się na kulturę organizacji i funkcjonowanie poszczególnych komórek
  • Choć funkcjonowanie instytucji często wydaje się być chaotyczne, warto pamiętać, że przy wielu zadaniach i zmiennych warunkach działania, każdy stara się działać możliwie jak najlepiej
  • W myśl koncepcji organizacji fraktalnej dyrekcja wyznacza jedynie kierunki działania, a poszczególne komórki samodzielnie wypracowują metody ich realizacji

Jak rozpoznawać problemy z psychiką pracowników w czasie pandemii?

  • Niepewność jutra spowodowana pandemią wpłynęła na samopoczucie nas wszystkich
  • Jak poznać, że pracownik mierzy się z problemami natury psychicznej?
  • Co można zrobić i jak go wesprzeć?

Nauczyć (się od) nauczyciela? O budowaniu relacji z pedagogami

  • Nauczyciele to bardzo ważna dla każdej instytucji kultury grupa odbiorców
  • Warto przygotować ofertę nie tylko dla uczniów, ale też samych nauczycieli
  • Osobisty kontakt jest niezastąpiony, jednak relacje da się budować również na odległość

Rozmowy z podwładnymi bez uciekania się do rad, czyli jak rozwiązywać problemy przez zadawanie właściwych pytań

  • Odpowiednia komunikacja to podstawa sukcesu w rozwiązywaniu problemów
  • Zamiast od razu udzielać rad, warto dobrze rozpoznać problem
  • Sekwencja pytanie ogólne — dopytanie — nakreślenie problemu może się przydać w idealnym zdiagnozowaniu sytuacji

Zagrajmy w zielone! Ekologiczne instytucje kultury

  • To już najwyższy czas, aby się zastanowić, w jaki sposób nasza instytucja wykorzystuje swoje zasoby
  • Działania ekologiczne powinny obejmować zarówno zmiany wewnętrzne, jak i programy edukacyjne i artystyczne
  • Zazielenienie okolicy instytucji sprawia nie tylko, że wygląda ona piękniej, ale też przynosi wymierne korzyści dla całego otoczenia i samej instytucji

Co zrobić, kiedy pracownik nie wykonuje swoich obowiązków? Kiedy i jak rozmawiać, żeby nie musiało się to skończyć rozstaniem?

  • Nie zawsze pracownik wykonuje swoje obowiązki równie dobrze jak reszta zespołu
  • Warto zdiagnozować sytuację i wprowadzić program naprawczy, aby dać pracownikowi szansę na zmianę
  • Trzeba wiedzieć, czego absolutnie nie robić w takiej sytuacji

[COVID-19] W grupie raźniej! Czyli wolontariat w czasach pandemii

  • Wolontariat można realizować osobiście i za pośrednictwem Internetu
  • E-wolontariat to nowe możliwości i mniejsze ograniczenia, warto by uzupełnił ten tradycyjny
  • Wolontariat świadczony bezpłatnie nie oznacza bezinteresowności ani braku kosztów ze strony instytucji

[COVID-19] Krótki przewodnik po tym, jak być dobrym szefem w pracy zdalnej w pytaniach i odpowiedziach

  • Ze względu na stan epidemii wielu pracowników instytucji kultury pracuje z domu
  • Wbrew pozorom i utartym stereotypom praca zdalna wcale nie oznacza, że pracownik nie wykonuje swoich obowiązków
  • Dobry kierownik zespołu powinien docenić wysiłek i zaangażowanie pracowników zdalnych

[COVID-19] Zajęcia online w instytucjach kultury — nowa konieczność i potencjalne przyszłe źródło dochodu

  • Zajęcia online nie zastąpią tradycyjnych spotkań, ale, niezależnie od okoliczności, mogą być ich wartościowym uzupełnieniem
  • Edukacja przez Internet otwiera przed instytucjami kultury nowe możliwości, ale oznacza także nowe wyzwania
  • Zdalne zajęcia to dobry pomysł na dywersyfikację przychodów w przyszłości

Jak pracują najlepsze zespoły i jak taki zespół stworzyć w instytucji kultury?

  • Najskuteczniejsze zespoły to te, w których ludzie czują się bezpieczni
  • Najlepsze zespoły to te, których członkowie wiedzą, że reszta „robi swoją robotę”
  • Zespoły, które działają najsprawniej, mają jasno określoną strukturę i cele

Zamienić trudność w szansę. Instytucje kultury w czasach kryzysu

  • Choć czas epidemii to bardzo trudny moment, ale warto wykorzystać go do refleksji nad tym, co dla instytucji kultury jest najważniejsze
  • Kryzys to nie tylko zagrożenie, ale także szansa
  • Prowadzenie zajęć online pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców i budować relacje