Zarządzanie
W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.
Liczba artykułów w dziale: 329
- Zmiany w prawie pracy, które weszły w życie od 26 kwietnia 2023 r., wydłużają okres urlopu rodzicielskiego oraz zmieniają wysokość zasiłku macierzyńskiego
- Przełomową zmianą jest 9 tygodni urlopu do wyłącznego wykorzystania przez drugiego rodzica
- Na nowe uprawnienia rodzicielskie warto popatrzeć zarówno z perspektywy pracownika, jak i pracodawcy
- Zaangażowanie odbiorcy w działania instytucji kultury to najlepszy sposób na budowanie bliskich relacji
- We współczesnym świecie największą wartość instytucji stanowi więź z odbiorcą
- Marketing doświadczeń to działanie oparte na kreatywności, które coraz częściej staje się domeną instytucji kultury
- Bycie rodzicem to odpowiedzialne zadanie. Łączenie tego zadania z pracą zawodową potrafi być w tych czasach dla pracowników prawdziwym wyzwaniem
- Z kolei pracodawcy powinni ich w tym zadaniu wspierać
- Nowe regulacje dotyczące pracy zdalnej w Kodeksie pracy są dobrym krokiem w stronę osiągnięcia przez rodziców lepszego balansu między pracą a życiem prywatnym
W czasach gdy rachunki za energię przyprawiają o zawrót głowy, warto postawić na nowoczesne i ekologiczne rozwiązania, które mogą przynieść instytucji kultury wymierne oszczędności.
- ChatGPT stał się najszybciej się rozwijającą aplikacją w historii, a jego pojawienie się skierowało uwagę na przełomową rolę sztucznej inteligencji
- Zastosowania wskazywane najczęściej w instytucjach kultury to te związane ze sprawniejszą digitalizacją i opisem zbiorów, ale wszystko wskazuje na to, że jest ich znacznie więcej
- Wśród największych zagrożeń warto wymienić prawa autorskie czy błędy wynikające ze źle przygotowanych zbiorów danych
- Rynek doznań, w odróżnieniu do rynku zwykłych dóbr czy usług, przede wszystkim koncentruje się na doświadczeniu odbiorcy
- Utowarowienie upowszechnia nowość rynkową, która z czasem staje się standardem
- Instytucje kultury działają w obszarze czasu wolnego, więc w naturalny sposób odwołują się także do rynku doznań
W czasach gdy rachunki za energię przyprawiają o zawrót głowy, warto postawić na nowoczesne i ekologiczne rozwiązania, które mogą przynieść instytucji kultury wymierne oszczędności.
- Na rynek pracy trafiają już osoby z pokolenia Z, czyli urodzone w latach 1997–2012
- Dla popularnie zwanych zetek Internet jest czymś znanym od urodzenia, a kontakty digitalowe — normą
- Dla tego pokolenia ważne są wartości i własny rozwój. Kierownicy instytucji powinni pamiętać, aby swoje oczekiwania względem zetek formułować jasno i konkretnie
- Mija rok od wybuchu wojny w Ukrainie, ale pomoc dla tych, którzy uciekli przed tą wojną, a także innymi konfliktami, nadal jest bardzo potrzebna
- Nawet w miejscach, które nie prowadzą zajęć przeznaczonych dla uchodźców, mogą pojawiać się obcokrajowcy — ważne, by mogli poczuć się u nas jak u siebie
- W codziennej pracy ze zróżnicowanymi grupami odbiorców warto jest skupić się przede wszystkim na tym, co nas łączy
Jak w inteligentny i ekologiczny sposób zwiększyć efektywność energetyczną obiektu?
- Szybkie uczenie się nowych rzeczy w najbliższych dekadach będzie ważne dla każdego pracownika
- Kierownik powinien efektywnie wspierać swój zespół, aby jego członkowie nie wpadli w pułapkę eksperta
- Sami możemy zoptymalizować proces nauki przez umiejętne osiąganie skupienia, stosowanie powtórzeń, nagród, a przede wszystkim przez dobry sen
- Instytucje kultury mogą być miejscami otwartymi — przestrzenią spotkania
- Prowadzenie miejsca otwartego wymaga konsekwencji, cierpliwości i elastyczności
- Aktywność społeczna ma różną intensywność — bywają okresy wzmożonej aktywności, ale i spadku zainteresowania wspólnymi działaniami