Zarządzanie
W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.
Liczba artykułów w dziale: 275
- Niezależnie od trwającej sytuacji pandemicznej warto zadbać o to, by nadal być aktywnym w sieci, a także rozwijać w tym zakresie swoje umiejętności
- Dobre przygotowanie scenariusza nawet najkrótszego filmu znacznie ułatwia i skraca proces jego realizacji
- Zrealizowanie prostych nagrań jest możliwe także bez specjalistycznego sprzętu — wystarczy telefon komórkowy i pomysł na to, co chcemy pokazać
- W czasach, gdy niemal każdy ma dostęp do Internetu przez 24 godziny na dobę, nie może zabraknąć widoczności instytucji kultury w sieci
- Pandemia sprawiła, że część działalności instytucji kultury przeniosła się wprost do Internetu, a w szczególności do mediów społecznościowych
- Tworzenie internetowego wizerunku instytucji kultury jest działaniem czasochłonnym i warto, aby zajął się tym dobrze przygotowany pracownik
- Raport Future Work Skills 2020 opisuje, jak zmieniający się świat wpłynie na kompetencje, które będą nam potrzebne w życiu zawodowym
- Główne trendy, które wymuszą zmiany, to: długowieczność, automatyzacja, ogromna ilość danych, a także nowe media i globalizacja
- Niektóre z potrzebnych nowych kompetencji są szeroko rozpowszechnione w instytucjach kultury, ale nad innymi warto popracować
- Zmiana jest wpisana w działalność instytucji kultury
- Aby pozyskać np. sponsorów, trzeba umieć spojrzeć na własną działalność z ich perspektywy
- Pozyskiwanie wsparcia to zadanie dla całej instytucji
- Pandemia wymusiła na instytucjach szybką zmianę formy działalności, przeniesienia aktywności do Internetu, szukania nowych sposobów dotarcia do odbiorcy
- Pracownicy nauczyli się pracować zdalnie, a ich szefowie doceniają ich zaangażowanie mimo napotykanych trudności i konieczności wykonywania także innych obowiązków w tym czasie
- Przyznanie się do problemów z psychiką przestaje być powodem do wstydu
- Instytucje kultury często borykają się z problemem wielu zadań do wykonania przy niezbyt licznych zasobach kadrowych
- Dobrym rozwiązaniem wydaje się zlecanie pracownikom wielu zadań do wykonania jednocześnie
- Okazuje się, że wielozadaniowość ma także słabe strony i jej wprowadzenie w instytucji kultury wymaga dużej ostrożności
- Czy można odliczyć VAT od kosztów odpłatnej wystawy?
- Czy w związku z trwającą epidemią pracodawca może wysłać pracowników na świadczenie postojowe na czas nieokreślony?
- Czy główny księgowy, jako kadra zarządzająca, ma prawo do nienormowanego czasu pracy?
- Jak prawidłowo policzyć okres zatrudnienia pracownika?
- Czy instytucja, która opłaciła 50% składek na ZUS ze środków z działalności gospodarczej za okres marzec — maj 2020 r., również musi informować organizatora o zmianie planu finansowego?
- Jak ująć w księgach zakup sceny mobilnej i według jakiej stawki ją amortyzować?
- Czy tworząc fundusz rezerwowy, należy przeksięgować zysk z konta 860 „Wynik finansowy” bezpośrednio na konto 802, czy też należy użyć jeszcze konta 800 „Fundusz instytucji kultury”?
- W jakim przypadku trzeba wydać pracownikowi informację o przechowywaniu i odbiorze dokumentacji pracowniczej?
- Ile wynoszą nowe limity zwolnień od podatku dochodowego świadczeń pracowniczych i do kiedy można je stosować?
- Jak prawidłowo zlikwidować muzealia?
- Jaka jest odpowiedzialność głównego księgowego za błędy w rozliczeniu podatków?
- Czy podwyższenie opłaty za użytkowanie wieczyste wpływa na wartość początkową prawa użytkowania wieczystego gruntu?
- Czy rada miejska jest właściwym organem, który składa wniosek o przyznanie nagrody rocznej dyrektorowi instytucji kultury i decyduje o jej wysokości?
- Czy instytucja kultury ma obowiązek ręcznego wpisywania dekretu na księgowanym dokumencie?
- Stawianie celów rozwojowych — czy to dla całej instytucji, czy pojedynczych pracowników — wydaje się karkołomnym zadaniem po niestabilnym 2020 roku
- Cele instytucji na cały rok powinny być zgodne z długoterminową strategią instytucji
- Cele rozwojowe należy przedstawić pracownikowi; powinny one uwzględniać jego chęci, motywacje i potencjał
- Wizualizacja tego, co mamy do zrobienia, a czym aktualnie się zajmujemy, pomaga w organizacji pracy
- System kanban pozwala śledzić aktualnie wykonywaną pracę
- Dzięki grupowaniu podobnych zadań lepiej wykorzystujemy nasz czas i energię
- Jak podejmować decyzje w kryzysie?
- Jak w takiej sytuacji komunikować się z pracownikami?
- Jak być osobą, z która pracownicy chcą się komunikować i u której szukają wsparcia?
- Infografika to wizualne przedstawienie informacji lub danych, pozwalająca szybko zapoznać odbiorcę z danym tematem
- Ze względu na to, że ludzki mózg szybciej przetwarza obrazy, infografika to skuteczne narzędzie sprawnej komunikacji
- Najlepsze infografiki to takie, które są minimalistyczne i przejrzyste
- Dyskryminacja może się wydarzyć nie tylko w relacji pracodawca — pracownik. Instytucje kultury mogą też nieświadomie dyskryminować swoich odbiorców
- Instytucja kultury powinna zadbać o potrzeby osób z niepełnosprawnością ruchową bądź intelektualną
- Podstawą jest świadomość i wrażliwość na tę kwestię i to na każdym szczeblu instytucji kultury