Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 202

Budowanie wizerunku instytucji

  • Wizerunek instytucji kultury to obraz, który wytwarza się w umysłach ludzi, będący sumą wrażeń, przekonań i doświadczeń z nią związanych
  • O wizerunku i dokonywanych ocenach decyduje wiele czynników — działania promocyjne, polityka marketingowa czy reklama
  • Wizerunek instytucji nie jest dany raz na zawsze — trzeba nad nim stale pracować

Konflikty pokoleniowe wśród pracowników instytucji kultury, czyli jak sprawić, aby współpraca osób w różnym wieku przebiegała jak najpłynniej?

  • Millenialsi i starsi pracownicy w jednej instytucji kultury — to szansa, ale też przyczyna konfliktów
  • Warto, aby obydwie grupy nauczyły się pracować razem i osiągać wspólne cele
  • Co można doradzić młodszym pracownikom, a co starszym? Jak powinien zachować się kierownik?

O czym należy pamiętać, zatrudniając osobę z niepełnosprawnościami w instytucji kultury?

  • Najważniejsze obowiązki pracodawcy wynikające z zatrudnienia osoby niepełnosprawnej
  • Jak wspomóc aklimatyzację osoby z niepełnosprawnościami w miejscu pracy?
  • Sposoby na to, żeby zespół też umiał się znaleźć w tej sytuacji

Jak wydłużyć dobę — czyli co zrobić, aby nie siedzieć po godzinach?

  • Tylko około 20% czasu pracy przynosi 80% rezultatów
  • Brak koncentracji kradnie najwięcej czasu
  • Jednym z najpopularniejszych sposobów oszczędzających czas jest praca w blokach czasowych

Program poleceń pracowniczych — czy warto i jak go wprowadzić w instytucji kultury?

  • Rekrutacja nowych pracowników jest wyzwaniem, w którym mogą pomóc… obecni pracownicy
  • System poleceń pracowniczych to program, w którym pracownicy instytucji mogą polecać do pracy swoich znajomych i być za to nagradzani
  • Jest to rozwiązanie dość nowatorskie, ale konieczne na dzisiejszym rynku pracy

Wolontariat w kulturze — projekty, pomysły, podpowiedzi

  • Wolontariusze są dla instytucji kultury szansą, a wolontariat jest elementem, który sprawia, że instytucja kultury się rozwija
  • Wolontariusze to nie tzw. tania siła robocza, lecz przede wszystkim wartościowi, pełni energii i posiadający różnorodne doświadczenia ludzie, którzy chcą zrobić coś pożytecznego w sektorze kultury
  • Wolontariat to szansa na rozwijanie społecznego oblicza instytucji kultury

To będzie dobry rok! Czyli o planowaniu, czasie i zarządzaniu własnymi celami

  • Planowanie zadań pozwala lepiej wykorzystać czas
  • Warto postawić na realizację tych celów, które są dla nas i naszej instytucji najważniejsze
  • Plan to sekwencja drobnych kroków, które prowadzą do celu

7 postanowień noworocznych, które powinien podjąć każdy kierownik w instytucji kultury

  • Szefowie zespołów powinni opierać swoje postanowienia na podsumowaniu całorocznej pracy
  • Nowe zasady pracy kierownika mogą też przynieść korzyść zespołowi
  • Podajemy listę 7 postanowień i podpowiadamy, jak je dotrzymać

Konflikt na linii kierownik — podwładny. Co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor?

  • Gdy zawodzą próby porozumienia się między zwaśnionymi pracownikami, do akcji powinien wkroczyć dyrektor
  • Ignorowanie problemu może mieć negatywne skutki dla całego zespołu, a nawet — instytucji
  • Aby dyrektor był skutecznym mediatorem, sam musi być osobą unikającą konfliktów

Dlaczego w pracy warto świętować?

  • Obok pracy i nauki to zabawa jest jedną z podstawowych i niezbędnych aktywności człowieka
  • Wspólne świętowanie to ważny element kultury organizacyjnej instytucji
  • Warto wspólnie cieszyć się sukcesami i dzielić wyjątkowe chwile

Certyfikaty i zaświadczenia wydawane przez dom kultury

Gminny dom kultury organizuje warsztaty regionalne i seminarium naukowe, które poprowadzą wykwalifikowane osoby.
Czy instytucja kultury może wystawić certyfikaty (zaświadczenia) dla uczestników?
Czy jest podstawa prawna, która to reguluje, i jakie informacje powinny się znaleźć na takim zaświadczeniu?
Czy zaświadczenie podpisuje tylko organizator, czy także prowadzący?

Konferencja prasowa i patronat medialny jako forma promocji instytucji kultury

  • Patronat medialny świetnie się sprawdza, jeśli instytucja organizuje wiele wydarzeń
  • Konferencja prasowa daje szanse na bezpośredni kontakt z przedstawicielami mediów
  • Bezpośredni kontakt z mediami może zaowocować częstszym poruszaniem przez nie spraw danej instytucji, a nawet stałą współpracą