Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 238

Priorytety — czy są ważne? Jak je wyznaczać i potem się ich trzymać?

  • Wyznaczanie priorytetów pozwala uporządkować pracę
  • Najpierw kierownictwo instytucji kultury wyznacza cele instytucji na dany rok i działania powiązane z ich realizacją, a następnie szczebel kierowniczy przekłada to na swoje zadania, aż wreszcie robią to pracownicy w poszczególnych zespołach
  • Najważniejsze jest wprowadzanie priorytetów w życie i pilnowanie, by nie stały się tylko jedynymi z wielu rzeczy do zrobienia

Maszyna czy mózg? O metaforach organizacyjnych w praktyce zarządzania

  • To, jak określamy nasze otoczenie, świadczy o tym, w jaki sposób myślimy
  • Łatwiej zrozumieć skomplikowane procesy, gdy posłużmy się metaforą. Jednak w ten sposób uwypukla się jedne cechy kosztem innych
  • Zauważenie i zmiana używanych metafor pozwala na dostrzeżenie nowych możliwości i zmianę sposobu myślenia

5 sposobów na instytucję bardziej przyjazną pracownikom, którzy są rodzicami

  • Łączenie pracy zawodowej i rodzicielstwa to wyzwanie, w którym może pomóc też pracodawca
  • Nowe formy czasu pracy to ciekawe i coraz popularniejsze rozwiązanie
  • Nie wolno marginalizować pracowników, którzy są rodzicami

Uczmy się, czyli zarządzanie wiedzą w instytucji kultury

  • Zarządzanie wiedzą to nie tylko bazy danych, ale także doświadczenie i umiejętna współpraca
  • Nieformalne spotkania, stabilność zatrudnienia czy wizyty studyjne to źródło wiedzy niejawnej, która jest podstawą funkcjonowania i rozwoju każdego z nas
  • Kultura organizacyjna ma zasadnicze znaczenie w zarządzaniu wiedzą w instytucji

Staże letnie w instytucji kultury — jak je zorganizować z pożytkiem dla instytucji i samego zainteresowanego

  • Rekrutacja stażystów to proces, któremu warto poświęcić uwagę
  • Pokolenie Y też chce pracować i mieć cel swojej pracy
  • Włączenie we wspólne aktywności oznacza większą satysfakcję

Razem raźniej! Partnerzy w działaniach kulturalnych

  • Wspólne działanie poszerza możliwości
  • Partnerstwo to nie sponsoring, ale współdziałanie
  • Warto dzielić się nie tylko swoimi zasobami, ale także wiedzą. To cenna inwestycja

Wakacje też nie są z gumy, czyli jak dobrze podzielić urlop między członków zespołu i zorganizować pracę, aby wszyscy byli zadowoleni?

  • W wakacje najczęściej większość załogi instytucji ma ochotę wypocząć na urlopie
  • Nie zawsze możliwe jest sprawiedliwe podzielenie dni urlopowych między wszystkich chętnych i zorganizowanie pracy podczas nieobecności
  • Może się zdarzyć, że nie wszyscy będą zadowoleni

Pobawmy się kulturą. Dlaczego warto wykorzystywać gry i zabawy codzienności instytucji kultury?

  • Zabawa to nasza pierwotna aktywność, która nie tylko sprawia radość, ale także uczy
  • Nie trzeba być specjalistą od mechaniki gry — aby stworzyć ciekawą grę, wystarczą zagadki i pomysł, jak wpleść je w konkretną historię
  • Przygotowanie atrakcyjnych gier wcale nie musi być kosztowne

Gdy osoba z zewnątrz pomaga nam mówić jednym głosem, czyli czym jest mediacja w sprawach pracowniczych?

  • Zanim instytucja spotka się z pracownikiem w sądzie pracy, warto najpierw podjąć próbę załagodzenia sporu poprzez mediację
  • To coraz popularniejszy, szybszy i tańszy sposób załagodzenia sporu
  • Główną zaletą mediacji jest to, że daje szansę na spełnienie oczekiwań wszystkich zaangażowanych stron

Czy da się wypracować efektywność — także w instytucji kultury?

  • Efektywność to umiejętność skutecznego korzystania z dostępnych zasobów
  • Można się jej nie tylko nauczyć, ale można także wypracować ją w zespole
  • Wyznaczanie celów, możliwość podejmowania decyzji, odpoczynek, przewidywanie różnych scenariuszy i poczucie bezpieczeństwa to największe sekrety efektywności całego zespołu

Testy psychologiczne przy rekrutacji i nie tylko — czy przy budowaniu zespołu warto ich używać i brać pod uwagę ich wyniki?

  • Testy osobowości nie są niezbędnym elementem ani rekrutacji, ani prowadzenia zespołu
  • Jednak mogą skłonić do analizy takich cech, jak np. asertywność, introwersja czy otwartość na zmiany
  • Warto je przeprowadzać, ale powinny być one jedynie punktem wyjścia do dalszej oceny kandydata czy członków zespołu

Majówka z kulturą. Na świeżym powietrzu

  • Warto — dla ogólnego dobrego samopoczucia — organizować i prowadzić wydarzenia na świeżym powietrzu
  • Przyroda daje tyle możliwości, że nie trzeba inwestować w takie działania dodatkowych funduszy
  • Działania poza murami instytucji mogą przełożyć się na wymierne korzyści również dla środowiska naturalnego