Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 214

Rynek pracownika — czyli jak sobie radzić z niedoborem pracowników, jak rekrutować, kiedy nie ma wielu chętnych, i jak promować markę pracodawcy?

  • Niewątpliwie nadszedł okres, gdy warunki zatrudnienia dyktuje nie pracodawca, lecz pracownik
  • W takiej sytuacji może się okazać, że pozyskanie wartościowego pracownika będzie kosztowało więcej wysiłku, a nawet — pewne ustępstwa
  • Paradoksalnie, problem z rękami do pracy może zaowocować korzyściami dla instytucji jako pracodawcy i dla jej oferty

Jak feniks z popiołów… Zamienić kryzys w szansę

  • Kryzys to nie tylko trudności do pokonania, ale także okazja do zmiany
  • Przeciwności często pozwalają zintegrować ludzi, a wspólnie łatwiej jest osiągnąć cel
  • Wielu poważnym problemom można zapobiec — dlatego nie wolno ignorować sygnałów płynących z instytucji i jej otoczenia

Otwarci na sugestie, czyli o tym, dlaczego warto słuchać i kontrolować — szczególnie we wrześniu

  • Zapisy na zajęcia edukacyjne to wspaniała okazja, by lepiej poznać potrzeby naszych odbiorców
  • Nie ma głupich pytań — każde może być sugestią dobrego rozwiązania
  • Warto nieustająco przypominać wszystkim prowadzącym zajęcia, że to uczestnicy są najważniejsi

Pracownik z problemami psychicznymi w instytucji — jak mu pomóc?

W ostatnim czasie kilka osób w instytucji ma problem z różnymi problemami psychicznymi. Jeden z kierowników walczy ze stanami lękowymi wywołanymi dużą presją, inny pracownik wkrótce wraca z 6-miesięcznego zwolnienia spowodowanego depresją, z kolei w jeszcze innym zespole jest pracownik, którego zachowanie również wygląda alarmująco. Pozostali pracownicy plotkują na ich temat, ale też dają wyraźne sygnały, że nie do końca wiedzą, jak się mają zachować wobec tych osób.
Jak w takiej sytuacji powinien zachować się dyrektor i kierownicy działów?
Czy koledzy powinni się angażować czy raczej nie powinni być o niczym informowani?

Customer experience na stronach internetowych instytucji kultury — co to jest i jak je dobrze kształtować?

  • Doświadczenie klienta — czym jest i czy jest ważne dla instytucji kultury?
  • Co zrobić, aby wizytówka instytucji, jaką jest strona internetowa, pozostawiała dobre wrażenie?
  • Internet nie jest najważniejszy — co jeszcze kształtuje doświadczenia odbiorców działań instytucji kultury?

Zmęczone? Złe? Niezainteresowane? Jak sobie radzić z trudniejszymi grupami dzieci i młodzieży?

  • Podczas wakacji dzieci nie powinny brać udziału w zajęciach, które przypominają te szkolne
  • Zamiast sztywnego scenariusza zajęć, warto mieć przygotowaną listę zadań, które będzie można dopasować do charakteru i potrzeb grupy
  • Duży wpływ na zachowanie dzieci ma to, jak zachowują się ich opiekunowie

5 ćwiczeń na zwiększenie kreatywności zespołów

  • Lato to dobry czas na próbowanie nowości
  • Jednym z rozwiązań, które warto wypróbować, to ćwiczenia dla zespołów
  • Przedstawiamy 5 propozycji do wykorzystania w zależności od sytuacji, w której znajduje się zespół i jaki cel chce osiągnąć

Jesteśmy jedną drużyną! Czyli o pracy zespołowej w instytucji kultury

  • Praca zespołowa to umiejętność, której można i warto się nauczyć
  • Kluczowym elementem pracy zespołowej jest komunikacja
  • Najlepsze wyniki osiągają zróżnicowane drużyny — zespołowość nie oznacza braku indywidualności

Design Thinking, czyli w poszukiwaniu rozwiązań idealnych

  • Design Thinking to metoda twórczego rozwiązywania problemów, której podstawą jest empatia
  • Projektując różnego rodzaju rozwiązania, bardzo często zapominamy o tych, którzy będą z nich korzystać
  • Design Thinking nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani umiejętności; to raczej określony sposób myślenia

Molestowanie seksualne — co może zrobić dotknięty nim pracownik, a co pracodawca?

  • Czym jest molestowanie seksualne?
  • Jak powinien się zachowywać pracodawca?
  • Co może zrobić ofiara i czy mogą jej pomóc koledzy z pracy?

Dostosuj się! Instytucje kultury naprawdę dla wszystkich?

  • Ważniejsza od zniesienia barier architektonicznych jest otwartość pracowników na potrzeby osób z niepełnosprawnościami
  • Aby móc otworzyć się na tę grupę odbiorców, warto poznać i zrozumieć ich potrzeby
  • Większość ograniczeń wynika z lęku i braku wiedzy

Jak się przygotować do wprowadzenia RODO w instytucji kultury?

  • RODO chroni podstawowe prawa i wolności osób fizycznych, w szczególności ich prawo do ochrony danych osobowych
  • Zadaniem administratora takich danych jest wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z RODO
  • Konieczne jest też wykazanie, że RODO jest przestrzegane, a to oznacza wprowadzenie odpowiednich, dostosowanych do każdej instytucji kultury z osobna polityk ochrony danych