Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 286

Nowy trend: empatyczne przywództwo — jak zmienia się wizerunek i rola lidera oraz co to oznacza dla instytucji kultury

  • Wysoki poziom empatii związany jest nie tylko z lepszą oceną produktywności zespołów, ale również ich większą innowacyjnością
  • Empatyczne przywództwo umożliwia zrozumienie potrzeb innych osób i bycie świadomym ich pragnień i wyzwań
  • Podstawą empatii jest umiejętność słuchania innych, a nie zakładania, że wiemy, co chcą powiedzieć

Najczęstsze źródła konfliktów w miejscu pracy — jak sprawiać, żeby wspólna praca przebiegała jak najlepiej?

  • Konflikty w pracy często biorą się z powtarzalnych źródeł — zatem można im zapobiegać, zanim wystąpią
  • Kluczowe jest zrozumienie, że choć źródłem konfliktu może być pojedynczy pracownik, często jest to zespół czynników — takich jak niestaranny opis zadań na stanowisku, źle zaprojektowany proces czy wewnętrzna walka o zasoby
  • Ważną rolę odgrywają tu osoby zarządzające instytucją, a przede wszystkim to, czy potrafią odważnie podejść do konfliktów, czy też chowają głowę w piasek

Szkoła z kulturą. Jak budować relacje z nauczycielami i ich uczniami?

  • Współpraca ze szkołami wymaga uwagi, czasu i wrażliwości
  • Po okresie zamknięcia uczniowie mogą mieć większe trudności z przystosowaniem się do panujących w danym miejscu zasad — warto być wyrozumiałym i wyjaśnić, co i dlaczego jest ważne
  • Dobra relacja z nauczycielami to swoista inwestycja, z której korzystają wszyscy: nauczyciele, uczniowie i instytucje kultury

Silny pracownik to silna instytucja, czyli kreowanie marki pracownika w instytucji kultury

  • Coraz większa specjalizacja instytucji kultury wymaga zatrudniania ekspertów w konkretnych dziedzinach
  • Rozwój pracowników jest warunkiem rozwoju całych instytucji
  • Pracownik instytucji kultury zajmuje ważne miejsce nie tylko w organizacji, ale także w społeczności lokalnej, co trzeba wykorzystać w budowaniu jego silnej marki osobistej

Prosto i w punkt. O dostępności i tekstach łatwych

  • Dostępność to przede wszystkim niwelowanie barier i myślenie o wszystkich możliwych odbiorcach oferty instytucji kultury
  • ETR to tak zwany tekst łatwy do czytania i rozumienia
  • Wymagane ustawą teksty łatwe, które powinny pojawić się na każdej stronie internetowej instytucji kultury, muszą zawierać podstawowe informacje o instytucji

Jak wzmocnić zespół po spektakularnej porażce?

Zespół teatru doświadczył spektakularnej porażki. Ostatnie dwa lata jego członkowie pracowali bardzo intensywnie w międzynarodowym projekcie, poświęconym wspieraniu utalentowanej młodzieży. Jego kulminacją były impreza kulturalna, która miała być największym wydarzeniem w mieście. Wydawało się, że wszystko idzie zgodnie z planem, nikt nie zgłaszał uwag. Niestety, okazało się, że projekt nie przyniósł oszałamiających rezultatów, a impreza finałowa przeszła właściwie bez echa. To bardzo źle się odbiło na całym zespole. Nagle pojawiły się wzajemne pretensje i niezadowolenie. Każdy stał się mądry „po szkodzie”. Ciężko jest dalej razem ze sobą pracować. Podobnie jak wszyscy, kierownik zespołu zastanawia się, co można było zrobić inaczej.
Jak nie dopuścić do kolejnej takiej porażki w przyszłości?
Jak motywować zespół, gdy jednak do niej doszło?

Trudna droga do odbiorcy. Skuteczne tworzenie treści na Facebooku

  • Nawet jeśli profil naszej instytucji polubiło kilka tysięcy osób, większości z nich nasze posty nie będą się wyświetlały
  • Różne triki, które mają zwiększyć zasięg postów, nie mają żadnej skuteczności, algorytmu nie da się na dłuższą metę oszukać
  • Zamiast stawiać na masowe zasięgi, lepiej skupić się na wydarzeniach

Pomysł na kulturę — kierunek: wiedza

  • Przekazując wiedzę, często zapominamy o odbiorcy treści
  • To, co może być ważne dla nas, nie zawsze jest interesujące dla osób odwiedzających instytucję, dlatego warto pomyśleć o ciekawym przekazaniu informacji
  • Koniecznie trzeba wykorzystać potencjał i wiedzę pracowników instytucji

Toksyczny pracownik — co to znaczy, jak go rozpoznać i jak radzić sobie z pracą w zespole

  • Trudny we współpracy pracownik potrafi wszystkim dać się solidnie we znaki, a już na pewno zniechęcić zespół do pracy
  • Podczas rekrutacji warto zwracać uwagę na pewne symptomy, które mogą świadczyć o tym, że praca z daną osobą może być nie lada wyzwaniem
  • Gdy toksyczny pracownik już trafi do instytucji, nie wolno zbyt długo czekać, tylko działać szybko i zdecydowanie

Co robić, kiedy nie chce się już nic robić? Jak sprawić, aby praca była bardziej efektywna i przynosiła zadowolenie?

  • Nasz mózg nie jest przyzwyczajony do pracy nad wieloma zadaniami naraz
  • Część osób odkłada wykonanie zadań na ostatni moment
  • Praca bez odpoczynku zmniejsza efektywność

Jak wykorzystać potencjał Facebooka w działalności instytucji kultury?

  • Facebook jest największym serwisem społecznościowym, z którego z powodzeniem korzystają coraz starsi użytkownicy
  • Aby odbiorcy widzieli publikowane przez nas posty, warto wchodzić w interakcje z użytkownikami
  • W sprawnym i regularnym publikowaniu treści na Facebooku mogą pomóc okresowe harmonogramy

Pod okiem kamery, czyli jak przygotować dobry film

  • Niezależnie od trwającej sytuacji pandemicznej warto zadbać o to, by nadal być aktywnym w sieci, a także rozwijać w tym zakresie swoje umiejętności
  • Dobre przygotowanie scenariusza nawet najkrótszego filmu znacznie ułatwia i skraca proces jego realizacji
  • Zrealizowanie prostych nagrań jest możliwe także bez specjalistycznego sprzętu — wystarczy telefon komórkowy i pomysł na to, co chcemy pokazać