Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 283

Silny pracownik to silna instytucja, czyli kreowanie marki pracownika w instytucji kultury

  • Coraz większa specjalizacja instytucji kultury wymaga zatrudniania ekspertów w konkretnych dziedzinach
  • Rozwój pracowników jest warunkiem rozwoju całych instytucji
  • Pracownik instytucji kultury zajmuje ważne miejsce nie tylko w organizacji, ale także w społeczności lokalnej, co trzeba wykorzystać w budowaniu jego silnej marki osobistej

Prosto i w punkt. O dostępności i tekstach łatwych

  • Dostępność to przede wszystkim niwelowanie barier i myślenie o wszystkich możliwych odbiorcach oferty instytucji kultury
  • ETR to tak zwany tekst łatwy do czytania i rozumienia
  • Wymagane ustawą teksty łatwe, które powinny pojawić się na każdej stronie internetowej instytucji kultury, muszą zawierać podstawowe informacje o instytucji

Jak wzmocnić zespół po spektakularnej porażce?

Zespół teatru doświadczył spektakularnej porażki. Ostatnie dwa lata jego członkowie pracowali bardzo intensywnie w międzynarodowym projekcie, poświęconym wspieraniu utalentowanej młodzieży. Jego kulminacją były impreza kulturalna, która miała być największym wydarzeniem w mieście. Wydawało się, że wszystko idzie zgodnie z planem, nikt nie zgłaszał uwag. Niestety, okazało się, że projekt nie przyniósł oszałamiających rezultatów, a impreza finałowa przeszła właściwie bez echa. To bardzo źle się odbiło na całym zespole. Nagle pojawiły się wzajemne pretensje i niezadowolenie. Każdy stał się mądry „po szkodzie”. Ciężko jest dalej razem ze sobą pracować. Podobnie jak wszyscy, kierownik zespołu zastanawia się, co można było zrobić inaczej.
Jak nie dopuścić do kolejnej takiej porażki w przyszłości?
Jak motywować zespół, gdy jednak do niej doszło?

Trudna droga do odbiorcy. Skuteczne tworzenie treści na Facebooku

  • Nawet jeśli profil naszej instytucji polubiło kilka tysięcy osób, większości z nich nasze posty nie będą się wyświetlały
  • Różne triki, które mają zwiększyć zasięg postów, nie mają żadnej skuteczności, algorytmu nie da się na dłuższą metę oszukać
  • Zamiast stawiać na masowe zasięgi, lepiej skupić się na wydarzeniach

Pomysł na kulturę — kierunek: wiedza

  • Przekazując wiedzę, często zapominamy o odbiorcy treści
  • To, co może być ważne dla nas, nie zawsze jest interesujące dla osób odwiedzających instytucję, dlatego warto pomyśleć o ciekawym przekazaniu informacji
  • Koniecznie trzeba wykorzystać potencjał i wiedzę pracowników instytucji

Toksyczny pracownik — co to znaczy, jak go rozpoznać i jak radzić sobie z pracą w zespole

  • Trudny we współpracy pracownik potrafi wszystkim dać się solidnie we znaki, a już na pewno zniechęcić zespół do pracy
  • Podczas rekrutacji warto zwracać uwagę na pewne symptomy, które mogą świadczyć o tym, że praca z daną osobą może być nie lada wyzwaniem
  • Gdy toksyczny pracownik już trafi do instytucji, nie wolno zbyt długo czekać, tylko działać szybko i zdecydowanie

Co robić, kiedy nie chce się już nic robić? Jak sprawić, aby praca była bardziej efektywna i przynosiła zadowolenie?

  • Nasz mózg nie jest przyzwyczajony do pracy nad wieloma zadaniami naraz
  • Część osób odkłada wykonanie zadań na ostatni moment
  • Praca bez odpoczynku zmniejsza efektywność

Jak wykorzystać potencjał Facebooka w działalności instytucji kultury?

  • Facebook jest największym serwisem społecznościowym, z którego z powodzeniem korzystają coraz starsi użytkownicy
  • Aby odbiorcy widzieli publikowane przez nas posty, warto wchodzić w interakcje z użytkownikami
  • W sprawnym i regularnym publikowaniu treści na Facebooku mogą pomóc okresowe harmonogramy

Pod okiem kamery, czyli jak przygotować dobry film

  • Niezależnie od trwającej sytuacji pandemicznej warto zadbać o to, by nadal być aktywnym w sieci, a także rozwijać w tym zakresie swoje umiejętności
  • Dobre przygotowanie scenariusza nawet najkrótszego filmu znacznie ułatwia i skraca proces jego realizacji
  • Zrealizowanie prostych nagrań jest możliwe także bez specjalistycznego sprzętu — wystarczy telefon komórkowy i pomysł na to, co chcemy pokazać

Instytucja kultury jako internetowy celebryta

  • W czasach, gdy niemal każdy ma dostęp do Internetu przez 24 godziny na dobę, nie może zabraknąć widoczności instytucji kultury w sieci
  • Pandemia sprawiła, że część działalności instytucji kultury przeniosła się wprost do Internetu, a w szczególności do mediów społecznościowych
  • Tworzenie internetowego wizerunku instytucji kultury jest działaniem czasochłonnym i warto, aby zajął się tym dobrze przygotowany pracownik

Kompetencje przyszłości

  • Raport Future Work Skills 2020 opisuje, jak zmieniający się świat wpłynie na kompetencje, które będą nam potrzebne w życiu zawodowym
  • Główne trendy, które wymuszą zmiany, to: długowieczność, automatyzacja, ogromna ilość danych, a także nowe media i globalizacja
  • Niektóre z potrzebnych nowych kompetencji są szeroko rozpowszechnione w instytucjach kultury, ale nad innymi warto popracować

Przejść na drugą stronę ulicy, czyli o zmianie myślenia i utartych schematów oraz poszukiwaniu wsparcia

  • Zmiana jest wpisana w działalność instytucji kultury
  • Aby pozyskać np. sponsorów, trzeba umieć spojrzeć na własną działalność z ich perspektywy
  • Pozyskiwanie wsparcia to zadanie dla całej instytucji