Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 206

Design Thinking, czyli w poszukiwaniu rozwiązań idealnych

  • Design Thinking to metoda twórczego rozwiązywania problemów, której podstawą jest empatia
  • Projektując różnego rodzaju rozwiązania, bardzo często zapominamy o tych, którzy będą z nich korzystać
  • Design Thinking nie wymaga specjalistycznej wiedzy ani umiejętności; to raczej określony sposób myślenia

Molestowanie seksualne — co może zrobić dotknięty nim pracownik, a co pracodawca?

  • Czym jest molestowanie seksualne?
  • Jak powinien się zachowywać pracodawca?
  • Co może zrobić ofiara i czy mogą jej pomóc koledzy z pracy?

Dostosuj się! Instytucje kultury naprawdę dla wszystkich?

  • Ważniejsza od zniesienia barier architektonicznych jest otwartość pracowników na potrzeby osób z niepełnosprawnościami
  • Aby móc otworzyć się na tę grupę odbiorców, warto poznać i zrozumieć ich potrzeby
  • Większość ograniczeń wynika z lęku i braku wiedzy

Jak się przygotować do wprowadzenia RODO w instytucji kultury?

  • RODO chroni podstawowe prawa i wolności osób fizycznych, w szczególności ich prawo do ochrony danych osobowych
  • Zadaniem administratora takich danych jest wdrożenie odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z RODO
  • Konieczne jest też wykazanie, że RODO jest przestrzegane, a to oznacza wprowadzenie odpowiednich, dostosowanych do każdej instytucji kultury z osobna polityk ochrony danych

Budowanie wizerunku instytucji

  • Wizerunek instytucji kultury to obraz, który wytwarza się w umysłach ludzi, będący sumą wrażeń, przekonań i doświadczeń z nią związanych
  • O wizerunku i dokonywanych ocenach decyduje wiele czynników — działania promocyjne, polityka marketingowa czy reklama
  • Wizerunek instytucji nie jest dany raz na zawsze — trzeba nad nim stale pracować

Konflikty pokoleniowe wśród pracowników instytucji kultury, czyli jak sprawić, aby współpraca osób w różnym wieku przebiegała jak najpłynniej?

  • Millenialsi i starsi pracownicy w jednej instytucji kultury — to szansa, ale też przyczyna konfliktów
  • Warto, aby obydwie grupy nauczyły się pracować razem i osiągać wspólne cele
  • Co można doradzić młodszym pracownikom, a co starszym? Jak powinien zachować się kierownik?

O czym należy pamiętać, zatrudniając osobę z niepełnosprawnościami w instytucji kultury?

  • Najważniejsze obowiązki pracodawcy wynikające z zatrudnienia osoby niepełnosprawnej
  • Jak wspomóc aklimatyzację osoby z niepełnosprawnościami w miejscu pracy?
  • Sposoby na to, żeby zespół też umiał się znaleźć w tej sytuacji

Jak wydłużyć dobę — czyli co zrobić, aby nie siedzieć po godzinach?

  • Tylko około 20% czasu pracy przynosi 80% rezultatów
  • Brak koncentracji kradnie najwięcej czasu
  • Jednym z najpopularniejszych sposobów oszczędzających czas jest praca w blokach czasowych

Program poleceń pracowniczych — czy warto i jak go wprowadzić w instytucji kultury?

  • Rekrutacja nowych pracowników jest wyzwaniem, w którym mogą pomóc… obecni pracownicy
  • System poleceń pracowniczych to program, w którym pracownicy instytucji mogą polecać do pracy swoich znajomych i być za to nagradzani
  • Jest to rozwiązanie dość nowatorskie, ale konieczne na dzisiejszym rynku pracy

Wolontariat w kulturze — projekty, pomysły, podpowiedzi

  • Wolontariusze są dla instytucji kultury szansą, a wolontariat jest elementem, który sprawia, że instytucja kultury się rozwija
  • Wolontariusze to nie tzw. tania siła robocza, lecz przede wszystkim wartościowi, pełni energii i posiadający różnorodne doświadczenia ludzie, którzy chcą zrobić coś pożytecznego w sektorze kultury
  • Wolontariat to szansa na rozwijanie społecznego oblicza instytucji kultury

To będzie dobry rok! Czyli o planowaniu, czasie i zarządzaniu własnymi celami

  • Planowanie zadań pozwala lepiej wykorzystać czas
  • Warto postawić na realizację tych celów, które są dla nas i naszej instytucji najważniejsze
  • Plan to sekwencja drobnych kroków, które prowadzą do celu

7 postanowień noworocznych, które powinien podjąć każdy kierownik w instytucji kultury

  • Szefowie zespołów powinni opierać swoje postanowienia na podsumowaniu całorocznej pracy
  • Nowe zasady pracy kierownika mogą też przynieść korzyść zespołowi
  • Podajemy listę 7 postanowień i podpowiadamy, jak je dotrzymać