Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 307

Jak sprawić, żeby instytucja kultury była miejscem różnorodnym i inkluzywnym?

  • Różnorodność i inkluzywność to nie puste terminy — to misja, ale też szansa na dużą przewagę dla instytucji kultury
  • Istnieje różnica między różnorodnością a inkluzywnością, włączaniem
  • Wśród sprawdzonych sposobów na zwiększenie różnorodności w instytucji kultury jest umożliwienie zgłaszania nieprawidłowości, a przede wszystkim budowa od początku inkluzywnej atmosfery

Co zrobić, gdy szum lasu zastępuje szum… informacyjny? Strategie radzenia sobie z nadmiarem danych

  • Nadmiar opcji i możliwości zmusza nas do ciągłego podejmowania decyzji i dokonywania wyborów
  • Warto dążyć do maksymalizowania efektów przy minimalizowaniu nakładów
  • Umieszczenie wszystkich koniecznych do zrealizowania oraz przydatnych spraw w ramach określonego systemu pomaga odnajdywać się w gąszczu danych

Wziąć sprawy w swoje ręce. Proaktywność a otoczenie społeczne

  • Bliższe otoczenie instytucji ma wpływ na instytucję, ale i instytucja może kształtować swoje otoczenie
  • Proaktywność to umiejętność dostrzegania i wykorzystywania możliwości oraz kształtowania otoczenia
  • Proaktywni są przede wszystkim ludzie, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by stało się to także cechą instytucji kultury

Planowanie sukcesji nie tylko dla rodzin królewskich — czyli jak zapewnić przetrwanie instytucji, jeśli odeszliby z niej kluczowi pracownicy?

  • Warto się zabezpieczyć, by odejście z pracy najlepszych pracowników nie zachwiało działalnością instytucji
  • Identyfikacja kluczowych ról powinna zawsze zaczynać się od ustalenia głównych wyzwań, przed którymi stoi instytucja
  • Konieczne jest wypełnienie braków między kompetencjami, znajomością instytucji, uprawnieniami osób obecnie pracujących, a tych, które potencjalnie mogłyby je zastąpić

Jak zaprezentować instytucję kultury na Instagramie i TikToku, czyli w sieciach społecznościowych opartych na zdjęciach i video?

  • Sieci społecznościowe to doskonała forma dotarcia do odbiorców, instytucje kultury najczęściej używają Facebooka
  • Instagram i TikTok jeszcze onieśmielają niektóre instytucje, ale ich potencjał przynosi zwiększone zaangażowanie użytkowników
  • TikTok pozwala na dotarcie do najmłodszej grupy odbiorców działań instytucji

Dlaczego przerwy w pracy są ważne i co wspólnego ma z nimi zaufanie?

  • To, że ktoś wykonuje swoje zdania w krótszym niż zaplanowany czasie, nie oznacza, że należy dokładać mu zadań
  • Okresowe zwolnienie tempa pracy jest naturalne i niezbędne, warto sobie na nie pozwolić
  • Podstawą budowania zespołu jest zaufanie, dzięki któremu pracuje się nie tylko milej, ale też wydajniej i sprawniej

Jak poradzić sobie z dwoma skonfliktowanymi zespołami w instytucji kultury?

Jestem dyrektorem muzeum, które postawiło na edukację. To coś, co nas wyróżnia i co przyciąga różne grupy wiekowe. Zespołem edukatorów kieruje energiczna osoba z bogatym doświadczeniem międzynarodowym i dobrymi pomysłami, ale niestety ze słabą znajomością pracy w polskim środowisku. Z kolei kuratorzy wystaw nie są przyzwyczajeni do tak prominentnej roli edukatorów. W konsekwencji obydwa zespoły są w poważnym konflikcie, który rzutuje na jakość pracy.
Co można zrobić w takim przypadku?

Dlaczego warto pracować w skupieniu, czyli jak zmienić swoje przyzwyczajenia, aby pomóc pracownikom odnieść sukces w walce z rozpraszaczami

  • W obecnym świecie trudno jest o spokojną pracę w skupieniu
  • Jednak ci, którzy posiedli tę umiejętność, mają większe szanse na sukces w pracy
  • Dobrze jest wspierać pracowników w doskonaleniu technik skupienia się

Solidarni z uchodźcami z Ukrainy. Jak instytucje kultury poradziły sobie w nowej sytuacji?

  • Instytucje kultury na wiele najróżniejszych sposobów włączają się w pomoc Ukrainie
  • Do nowej sytuacji dostosowały się w błyskawicznym tempie
  • Warto wymieniać się doświadczeniami i pomysłami

Żałoba w miejscu pracy

  • Pracownika, który stracił bliską osobę, należy objąć szczególną troską i uwagą
  • Ważny jest nie tylko czas, który musi minąć, ale także okazywanie różnego rodzaju wsparcia
  • Każdy przeżywa żałobę w inny sposób, a to wymaga indywidualnego podejścia przez przełożonego i współpracowników

Trwała zmiana. O elastyczności słów kilka

  • Otoczenie instytucji kultury charakteryzuje dziś permanentna zmiana
  • Zaufanie i rozmowa to podstawowe narzędzia elastycznego zarządzania
  • Otwartość na zmiany to postawa, której można się nauczyć

Ścieżka kariery. Kto i jak powinien ją kształtować?

  • Ścieżka kariery jako sekwencja zdarzeń pomaga odnaleźć się w wymaganiach i zmniejsza odejścia z pracy
  • Zdefiniowanie ścieżki kariery w instytucjach kultury może być trudne ze względu na zmienną naturę ich działania
  • Ważne, żeby nie pozostawała ona tylko na papierze, ale prowadziła do rozmów z pracownikami na temat ich indywidualnego rozwoju