Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 357

Inteligencja emocjonalna — czym jest i jak wyćwiczyć tę najważniejszą cechę każdego kierownika

  • Promowanie rozwoju inteligencji emocjonalnej wśród kierowników powinno być dla dyrektorów instytucji kultury priorytetem
  • Obecnie jest ona kluczowym elementem sukcesu wielu zespołów
  • Nad inteligencją emocjonalną można pracować i ją w sobie rozwijać

Przez chaos do celu — strategia instytucji kultury. Etap 2. Analiza strategiczna

  • Analiza strategiczna to działanie, które pozwoli zbadać zarówno otoczenie instytucji, jak i samą instytucję
  • Celem przeprowadzenia analizy strategicznej jest zebranie informacji, które posłużą do sformułowania celów strategicznych
  • Analiza: SWOT i PEST to narzędzia, które pomagają wskazać obszary oraz zakresy badania

Nowe umiejętności wymagane od kierownika — czyli to samo, ale jednak trochę inaczej

Kieruję zasobami ludzkimi w dużej instytucji kultury i dla wszystkich nowych kierowników zespołów przeprowadzam standardowe szkolenie dotyczące komunikacji, tworzenia nowego zespołu, rozwiązywania konfliktów, spraw kadrowych itd. Ostatnio zwrócono mi uwagę, że jest ono już nieco przestarzałe i dobrze by było je poszerzyć o nowe zagadnienia.
Czy na pewno tyle się zmieniło? Co warto dodać poza rozwijaniem standardowych umiejętności, których instytucja oczekuje?

Jak dobrze współpracować przy realizacji projektów z innymi partnerami?

  • Współpraca między instytucjami to obecnie sposób na ciekawe inicjatywy kulturalne, jednak wciąż wiąże się ona z wieloma trudnościami
  • Jeden z problemów, z którym najczęściej mierzą się instytucje, to podział obowiązków między partnerami, co wynika z niedostatecznego planowania
  • Współdziałanie instytucji często wywołuje wzajemne pretensje o styl zarządzania czy opieszałość — konieczna jest więc bieżąca wymiana informacji, ale też postewaluacja każdego projektu

Przez chaos do celu — strategia instytucji kultury. Etap 1. Misja i wizja

  • Strategia instytucji to długofalowa koncepcja jej rozwoju. Określa dalekosiężne cele oraz sposoby ich osiągnięcia i uwzględnia przy tym działania konkurencji
  • Przygotowanie strategii jest dużym przedsięwzięciem, można je jednak znacznie uprościć i całe zadanie podzielić na etapy
  • Misja i wizja instytucji nie są tym samym, choć się uzupełniają, tworząc obraz tego, czym jest dana instytucja kultury oraz w jakim kierunku dąży

Wyjazd integracyjny zespołu — jak najlepiej go przygotować i z niego skorzystać?

  • Letnie miesiące to dobry moment na integrację pracowników
  • Dobrze określony cel wyjazdu zmotywuje i połączy grupę, co przełoży się na pracę instytucji
  • Podczas wyjazdu warto postawić na sprawdzone atrakcje dopasowane do możliwości członków zespołu

Pokaż się od najlepszej strony. O umiejętności prezentacji swojej instytucji

  • Aby dobrze zaprezentować swoją instytucję, musimy wiedzieć, co posiadamy i czego szukamy
  • W przedstawieniu oferty należy skupić się na jej najważniejszych korzyściach oraz na tym, by była spersonalizowana
  • Zarówno w ofertach wysyłkowych, jak i tych prezentowanych podczas spotkania, szanujmy czas odbiorcy i potencjalnego partnera; kładźmy nacisk na meritum sprawy

Odpowiedzialność społeczna instytucji kultury

  • Instytucje kultury są coraz bardziej świadome wpływu swoich działań na środowisko naturalne, społeczeństwo i ład korporacyjny
  • ESG to trzypoziomowe podejście do zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności
  • Opiera się na środowisku, odpowiedzialności społecznej i zarządzaniu

Kreatywność i partnerstwo

  • Partnerstwo zakłada realizację wspólnego celu
  • Działalność kulturalna ma ogromny potencjał zmiany utartych schematów i przekraczania granic
  • Partnerstwo pozwala pomnożyć siły i środki

Odpowiedzialność i podejmowanie decyzji przez pracowników

  • Zespoły, które mają moc decyzyjną, działają szybciej i są bardziej zmotywowane, a więc dobrze oddziałują na samą instytucję
  • Umiejętne delegowanie zadań, jasno wyznaczony cel i przełamywanie przyzwyczajeń co do tego, komu wolno podejmować decyzje, pomagają propagować postawę odpowiedzialności niezależnie od szczebla instytucji
  • Właściwa informacja zwrotna oraz dobry przykład ze strony kadry kierowniczej to zabezpieczenie przed zbędnym ryzykiem przy podejmowaniu decyzji

Kulturalnie o ekologii

  • Zmiany klimatu to fakt i warto o tym rozmawiać
  • Ekologia to złożony i trudny temat, który wymaga obiektywizmu, czasu i zrozumienia
  • Kultura w naturalny sposób pozostaje blisko natury, czerpiąc z niej inspiracje i ją przetwarzając

Spotkania i prezentacje — jak sprawnie przedstawiać swoje pomysły przed kolegami z innych zespołów lub instytucji

  • Sztuka efektywnej prezentacji to wciąż jedna z ważniejszych umiejętności zawodowych, które pozwalają pozyskiwać wsparcie, projekty i fundusze
  • Niestety, o umiejętności te coraz trudniej — wiele osób wystąpienia publiczne bardzo stresują — najlepszym remedium jest praca tymi zdolnościami
  • Kluczowe jest opowiadanie historii ciekawych i ważnych dla naszego odbiorcy