Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 256

Co zrobić, kiedy pracownik nie wykonuje swoich obowiązków? Kiedy i jak rozmawiać, żeby nie musiało się to skończyć rozstaniem?

  • Nie zawsze pracownik wykonuje swoje obowiązki równie dobrze jak reszta zespołu
  • Warto zdiagnozować sytuację i wprowadzić program naprawczy, aby dać pracownikowi szansę na zmianę
  • Trzeba wiedzieć, czego absolutnie nie robić w takiej sytuacji

[COVID-19] W grupie raźniej! Czyli wolontariat w czasach pandemii

  • Wolontariat można realizować osobiście i za pośrednictwem Internetu
  • E-wolontariat to nowe możliwości i mniejsze ograniczenia, warto by uzupełnił ten tradycyjny
  • Wolontariat świadczony bezpłatnie nie oznacza bezinteresowności ani braku kosztów ze strony instytucji

[COVID-19] Krótki przewodnik po tym, jak być dobrym szefem w pracy zdalnej w pytaniach i odpowiedziach

  • Ze względu na stan epidemii wielu pracowników instytucji kultury pracuje z domu
  • Wbrew pozorom i utartym stereotypom praca zdalna wcale nie oznacza, że pracownik nie wykonuje swoich obowiązków
  • Dobry kierownik zespołu powinien docenić wysiłek i zaangażowanie pracowników zdalnych

[COVID-19] Zajęcia online w instytucjach kultury — nowa konieczność i potencjalne przyszłe źródło dochodu

  • Zajęcia online nie zastąpią tradycyjnych spotkań, ale, niezależnie od okoliczności, mogą być ich wartościowym uzupełnieniem
  • Edukacja przez Internet otwiera przed instytucjami kultury nowe możliwości, ale oznacza także nowe wyzwania
  • Zdalne zajęcia to dobry pomysł na dywersyfikację przychodów w przyszłości

Jak pracują najlepsze zespoły i jak taki zespół stworzyć w instytucji kultury?

  • Najskuteczniejsze zespoły to te, w których ludzie czują się bezpieczni
  • Najlepsze zespoły to te, których członkowie wiedzą, że reszta „robi swoją robotę”
  • Zespoły, które działają najsprawniej, mają jasno określoną strukturę i cele

Zamienić trudność w szansę. Instytucje kultury w czasach kryzysu

  • Choć czas epidemii to bardzo trudny moment, ale warto wykorzystać go do refleksji nad tym, co dla instytucji kultury jest najważniejsze
  • Kryzys to nie tylko zagrożenie, ale także szansa
  • Prowadzenie zajęć online pozwala dotrzeć do szerszego grona odbiorców i budować relacje

Jak się uczyć efektywnie i zachęcać do tego pracowników? Nowe podejście do szkoleń w instytucjach kultury

  • W każdym zawodzie i na każdym stanowisku nauka nigdy się nie kończy
  • Warto zadbać o to, aby pracownicy sami odkrywali, w jakim obszarze mogą zdobyć nowe umiejętności
  • Nowatorskie metody szkoleń pracowników przełożą się na ich podejście także i do odbiorców działań instytucji kultury

Storytelling, czyli opowieść o… opowieści

  • Opowieść pozwala skutecznie przekazać ważną informację
  • Budując opowieści, warto być autentycznym, odwoływać się do osobistej historii
  • Storytelling to uniwersalna metoda komunikacji, wykorzystywana współcześnie w zarządzaniu, edukacji, marketingu, psychologii, socjologii i innych obszarach nauki i praktyki

Automatyzacja — czy roboty przejmą nasze obowiązki? Jaki typ pracy takim przejęciem jest najbardziej zagrożony?

  • Przewiduje się, że w ciągu najbliższych 10 lat zniknie nawet 30% znanych nam obecnie zawodów
  • Szacuje się, że maszyny będą w stanie wykonywać zupełnie nowe zadania, które są niemożliwe dla człowieka
  • Zawody najtrudniejsze w automatyzacji to zawody oparte na kreatywności i kontakcie z ludźmi, a z tego właśnie składa się większość działań instytucji kultury

Otoczenie — otulenie. Rozpoznać tych, z którymi możemy więcej

  • Otoczenie stanowią wszyscy, którzy mają lub mogą mieć wpływ na instytucję
  • Warto poznać swoje najbliższe otoczenie i postarać się nawiązać relacje z osobami, organizacjami czy firmami z sąsiedztwa
  • Nie oczekujmy, że każdy, komu zaproponujemy współpracę, przyklaśnie naszemu pomysłowi

Realizacja projektów w instytucjach kultury — metody tradycyjne i zwinne

  • Od sukcesu projektów zależy sukces instytucji
  • Coraz częściej mierzymy się z działaniami, których zakresu i ostatecznych rozwiązań nie znamy
  • Tym ważniejsze staje się szukanie nowych metod — stąd zainteresowanie tzw. metodą zwinną

Jak bezboleśnie dla załogi wprowadzać zmiany w instytucjach kultury?

  • Wprowadzanie zmian jest niezbędne, aby instytucja kultury mogła się rozwijać i dostosowywać do potrzeb otoczenia
  • Zmiana zawsze wywołuje opór wśród osób, których dotyka. Można niwelować ten opór poprzez właściwą i pełną komunikację na temat planowanej zmiany
  • Aby zmiany przyniosły faktyczne korzyści, warto je konsultować z pracownikami, których mają dotyczyć