Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 234

Staże letnie w instytucji kultury — jak je zorganizować z pożytkiem dla instytucji i samego zainteresowanego

  • Rekrutacja stażystów to proces, któremu warto poświęcić uwagę
  • Pokolenie Y też chce pracować i mieć cel swojej pracy
  • Włączenie we wspólne aktywności oznacza większą satysfakcję

Razem raźniej! Partnerzy w działaniach kulturalnych

  • Wspólne działanie poszerza możliwości
  • Partnerstwo to nie sponsoring, ale współdziałanie
  • Warto dzielić się nie tylko swoimi zasobami, ale także wiedzą. To cenna inwestycja

Wakacje też nie są z gumy, czyli jak dobrze podzielić urlop między członków zespołu i zorganizować pracę, aby wszyscy byli zadowoleni?

  • W wakacje najczęściej większość załogi instytucji ma ochotę wypocząć na urlopie
  • Nie zawsze możliwe jest sprawiedliwe podzielenie dni urlopowych między wszystkich chętnych i zorganizowanie pracy podczas nieobecności
  • Może się zdarzyć, że nie wszyscy będą zadowoleni

Pobawmy się kulturą. Dlaczego warto wykorzystywać gry i zabawy codzienności instytucji kultury?

  • Zabawa to nasza pierwotna aktywność, która nie tylko sprawia radość, ale także uczy
  • Nie trzeba być specjalistą od mechaniki gry — aby stworzyć ciekawą grę, wystarczą zagadki i pomysł, jak wpleść je w konkretną historię
  • Przygotowanie atrakcyjnych gier wcale nie musi być kosztowne

Gdy osoba z zewnątrz pomaga nam mówić jednym głosem, czyli czym jest mediacja w sprawach pracowniczych?

  • Zanim instytucja spotka się z pracownikiem w sądzie pracy, warto najpierw podjąć próbę załagodzenia sporu poprzez mediację
  • To coraz popularniejszy, szybszy i tańszy sposób załagodzenia sporu
  • Główną zaletą mediacji jest to, że daje szansę na spełnienie oczekiwań wszystkich zaangażowanych stron

Czy da się wypracować efektywność — także w instytucji kultury?

  • Efektywność to umiejętność skutecznego korzystania z dostępnych zasobów
  • Można się jej nie tylko nauczyć, ale można także wypracować ją w zespole
  • Wyznaczanie celów, możliwość podejmowania decyzji, odpoczynek, przewidywanie różnych scenariuszy i poczucie bezpieczeństwa to największe sekrety efektywności całego zespołu

Testy psychologiczne przy rekrutacji i nie tylko — czy przy budowaniu zespołu warto ich używać i brać pod uwagę ich wyniki?

  • Testy osobowości nie są niezbędnym elementem ani rekrutacji, ani prowadzenia zespołu
  • Jednak mogą skłonić do analizy takich cech, jak np. asertywność, introwersja czy otwartość na zmiany
  • Warto je przeprowadzać, ale powinny być one jedynie punktem wyjścia do dalszej oceny kandydata czy członków zespołu

Majówka z kulturą. Na świeżym powietrzu

  • Warto — dla ogólnego dobrego samopoczucia — organizować i prowadzić wydarzenia na świeżym powietrzu
  • Przyroda daje tyle możliwości, że nie trzeba inwestować w takie działania dodatkowych funduszy
  • Działania poza murami instytucji mogą przełożyć się na wymierne korzyści również dla środowiska naturalnego

Zbyt wykwalifikowany kandydat — czy warto go zatrudniać? Jakie są plusy i minusy takiej decyzji oraz co zrobić, aby była ona korzyścią dla kandydata i instytucji kultury?

  • Także w instytucji kultury może się zdarzyć, że kandydat na dane stanowisko ma wyższe kwalifikacje niż oczekiwane
  • Taki pracownik ma niewątpliwie wiele zalet, choć pod uwagę trzeba też wziąć pewne niedogodności
  • Warto dobrze poznać motywację kandydata do podjęcia pracy właśnie w tej instytucji

Dobre praktyki partycypacji. Teoria w praktyce

  • Partycypacja polega także na tym, aby rozmawiać o instytucji w gronie WSZYSTKICH pracowników
  • Lepiej nie podejmować działań partycypacyjnych niż podejmować takie, które są jedynie pozorowane
  • Warto dzielić się swoimi doświadczeniami i korzystać z doświadczeń innych. Działań partycypacyjnych nie da się bowiem jednoznacznie skopiować

Kiedy pracownicy odchodzą — dlaczego często grupami, jakie są przyczyny ich odejść i czy można temu przeciwdziałać?

  • Nie ma nic złego w tym, że pracownicy instytucji zmieniają miejsca pracy i nie należy się tego bać
  • Jednak już masowe rezygnacje pracowników z pracy mogą być niepokojące
  • Mogą być one sygnałem błędów w zarządzaniu, coraz bardziej konkurencyjnego rynku pracy czy też złego doboru przełożonych

WykluczeNIE. Kultura naprawdę dla wszystkich

  • Planując wydarzenia kulturalne, warto myśleć także o tych, którzy z różnych powodów nie mają możliwości odwiedzić instytucji
  • Instytucje kultury nie mogą pozostawać obojętne wobec problemu wykluczenia
  • Działania kulturalne dla grup wykluczonych warto przygotowywać we współpracy z organizacjami, które na co dzień starają się im pomagać