Pracownik muzeum łączy pracę na ½ etatu z urlopem rodzicielskim. Pracuje codziennie od 08:15 do 12:15 (4 godziny). Czy dyrektor muzeum może takiemu pracownikowi polecić wyjazd służbowy (delegację) od godziny 15:00?
Biblioteka zatrudniała pracownicę na umowę na czas określony do 31 grudnia 2012 r. Następnie przedłużono jej umowę do dnia porodu, tj. 4 czerwca 2013 r., i z tym dniem wydano świadectwo pracy, a dokumenty przekazano do ZUS. Biblioteka ponownie zatrudniła tę pracownicę na ½ etatu od 3 marca 2014 r., przy czym część tego czasu pokryła się z jej urlopem rodzicielskim (pracownica przebywała na urlopie macierzyńskim, dodatkowym macierzyńskim i rodzicielskim łącznie do 2 czerwca 2014 r.). Biblioteka wykazywała pracownicę na ZUS RCA z kodem 01 10 00, ale czy powinna również wykazać pracownicę na ZUS RSA z kodem 01 10 00 i z kwotami zerowymi?
W styczniu 2014 r. pracownica biblioteki otrzymała podwyżkę. Nie zmieniono jednak zapisów w jej umowie o pracę, w której nadal figurowało niższe wynagrodzenie. Ostatecznie aneks do umowy o pracę zawarto dopiero 21 listopada 2014 r. Czy ta podwyżka jest skuteczna?
Dyrektor ośrodka kultury zajmuje to stanowisko już 30 lat. Wcześniej przez 15 lat pracował w innej instytucji kultury. Czy po 45 latach pracy może otrzymać nagrodę jubileuszową?
Czy biblioteka powinna wydawać bibliotekarzom odzież ochronną, ewentualnie wypłacać ekwiwalent za pranie?
Pracownicy orkiestry zatrudnieni w filharmonii wyjechali w podróż służbową do Austrii i Włoch. Wyjechali z Krakowa w poniedziałek 24 listopada o godzinie 07:00 na lotnisko do Katowic. Samolot do Wiednia wystartował o godzinie 12:30. W środę 26 listopada o godzinie 14:00 pracownicy odlecieli z Wiednia i po dwóch godzinach wylądowali w Neapolu. Do Katowic wrócili w piątek, 28 listopada o 20:00. Do domu w Krakowie dotarli o godzinie 22:30. W podróży pracownicy mieli zapewniony hotel i wyżywienie. Jak policzyć delegację pracowników?
Dom kultury przyłącza się do zbiórki publicznej „23. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy (WOŚP)”. Jej organizatorem jest Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. Szefem sztabu działającego w domu kultury jest jego dyrektor. Czy na podstawie nowych przepisów o organizowaniu zbiórek publicznych dom kultury powinien założyć komitet społeczny? Czy rozlicza się z fundacją i z ministrem, czy tylko z fundacją?
Czy dom kultury może, tak jak w ubiegłych latach, otrzymywać wpłaty na konto z konkretnym przeznaczeniem, tzn. na organizację 23. finału, opłacać z tych zebranych środków koszty podróży zespołów, które przyjadą na występy, kupować fajerwerki, a także potwierdzać kwoty, które w obecności komisji będą wrzucać do puszek przedstawiciele miejscowych firm?
Czy dyrektora ośrodka kultury, powołanego na czas nieokreślony, którego nie obowiązują przepisy przejściowe wynikające z Ustawy z 31 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej oraz niektórych innych ustaw (dalej: nowelizacja ustawy o działalności kulturalnej) można ponownie powołać na to stanowisko bez przeprowadzania konkursu i konsultacji ze związkami zawodowymi na okres 7 lat, jeżeli jest taka wola jego i organizatora?
Dom kultury organizuje kilkudniową wycieczkę dla dzieci. Jakich informacji o dzieciach może żądać od rodziców? Czy w ankiecie mogą znajdować się pytania dotyczące stanu zdrowia dziecka? Co zrobić, gdy rodzice nie chcą takich danych podać?
• Jeśli instytucja udziela z wolnej ręki zamówień w zakresie działalności twórczej lub artystycznej, może zrezygnować ze stosowania niektórych procedur • Instytucja kultury jako kryterium wyboru ofert może wybrać cenę albo cenę i inne parametry takie jak jakość, funkcjonalność, parametry techniczne, aspekty środowiskowe, społeczne, innowacyjne, serwis, termin wykonania zamówienia czy koszty eksploatacji • Instytucja może wykluczyć wykonawcę z postępowania, jeśli w przeszłości wykazał się nierzetelnością
Wyrażenie immersive theatre można przetłumaczyć jako teatr „wciągający”, choć jest to określenie, które nie w pełni oddaje znaczenie tego terminu. To w dużym uproszczeniu tworzenie partycypacyjnego doświadczenia teatralnego, w którym publiczność rezygnuje ze statusu obserwatora, aby stać się współuczestnikiem i współtwórcą narracji i procesu opowiadania.
Jeszcze tylko przez miesiąc w Muzeum Inżynierii Miejskiej w Krakowie można zobaczyć interaktywną wystawę Więcej światła.