MJTraining wraz z Fundacją Wirtualna Kultura już po raz trzeci organizują Kongres Instytucji Kultury. Tematem przewodnim III Kongresu będzie Cyfrowa kultura i kulturalne pieniądze. Partnerem medialnym tego wydarzenia jest Wydawnictwo Prawo dla Praktyków, publikujące między innymi Poradnik Instytucji Kultury.
Jak zapewniają organizatorzy, kongres przeznaczony jest dla wszystkich osób związanych z kulturą, przygotowywaniem i promocją wydarzeń w nowych mediach przy udziale dostępnych narzędzi cyfrowych oraz dla tych, którzy szukają środków finansowych na realizację swoich projektów.
W programie kongresu zaplanowano prelekcje na temat rozpowszechniania zbiorów w Internecie, korzystania z dawnych materiałów oraz możliwości prawnych digitalizacji zbiorów.
Przedstawione zostaną przykłady wykorzystania nowych mediów w działalności instytucji kultury i dowody na to, że instytucja kultury może być nowoczesna. Uczestnicy wezmą udział w dyskusji poświęconej otwarciu zasobów publicznych oraz szansom i zagrożeniom, które to za sobą niesie. Praktycy zainspirują uczestników, w jaki sposób pozyskać fundusze na realizację projektów w kulturze.
Więcej informacji na stronach internetowych www.kongresinstytucjikultury.com.pl i www.mjtraining.pl.