Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
[Szkolenie] Najnowsze zmiany w Kodeksie pracy: kontrola trzeźwości pracowników, praca zdalna, badania pracowników: 1 lutego 2023 | [Webinar] Rachunek zysków i strat w instytucji kultury: 3 lutego 2023 | Środki trwałe w instytucji kultury: 3 lutego 2023
W ramach czterech etapów znoszenia ograniczeń związanych z COVID-19, pierwsze ograniczone zasady bezpieczeństwa zaczęły obowiązywać od poniedziałku 20 kwietnia 2020 r.
Jak zapowiedział rząd, terminy wejścia w życie pozostałych etapów będą ustalane na bieżąco na podstawie dynamiki nowych zachorowań. Otwarcie niektórych instytucji kultury: bibliotek, muzeów i galerii sztuk ma nastąpić w drugim etapie.
W związku z planowanym otwarciem m.in. bibliotek, Biblioteka Narodowa na swojej stronie internetowej przygotowała specjalne zalecenia.
Zgodnie z nimi, decyzję o otwarciu biblioteki podejmuje jej dyrektor, kiedy biblioteka będzie przygotowana do bezpiecznego funkcjonowania w czasie epidemii. Przy podejmowaniu decyzji należy wziąć pod uwagę liczbę użytkowników i warunki lokalowe, w tym wielkość pomieszczenia, w którym będą przebywali. Biblioteki nie powinno się otwierać, jeśli bibliotekarze nie są zaopatrzeni w maseczki, rękawiczki i płyn dezynfekujący.
Biblioteka Narodowa rekomenduje:
Po przyjęciu książek od użytkownika BN zaleca:
Dodatkowo pracownicy bibliotek powinni bezwzględnie stosować się do zasad profilaktycznych przedstawianych i aktualizowanych przez Główny Inspektorat Sanitarny i Ministerstwo Zdrowia. W sytuacji stwierdzenia zakażenia pracowników biblioteki koronawirusem należy wdrożyć procedury przewidziane przez GIS.
Do czasu odwołania epidemii BN nie rekomenduje otwarcia czytelń dla użytkowników ani wolnego dostępu do katalogów kartkowych, księgozbioru i czasopism. Zaleca natomiast zachęcanie użytkowników do korzystania z dostępnych zasobów online.