Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
Najnowsza publikacja redakcji Poradnika Instytucji Kultury: Rachunkowość i finanse instytucji kultury. Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania
[Szkolenia] Umowy-zlecenia i umowy o dzieło w instytucjach kultury: 16.05 | Relacja: instytucja kultury — organizator oraz organizator — dyrektor instytucji kultury: 25 maja | Obowiązkowy rejestr umów od 1 lipca 2022 r.: 7 czerwca 2022
Do 17 września br. małe księgarnie, również te prowadzone przez instytucje kultury, mogą starać się o wsparcie w ramach nowego programu, którego zarządcą jest Instytut Książki. Finansowy wkład własny w realizowanym zadaniu nie jest wymagany. W programie do rozdania jest 3 mln zł.
Jak wynika z regulaminu, celem strategicznym programu jest:
W ramach programu można ubiegać się o wsparcie finansowe przeznaczone na zadanie obejmujące następuje kategorie wydatków:
Zadanie powinno być zrealizowane w terminie od dnia zawarcia umowy o wsparcie finansowe do 31 grudnia 2021 r.
O dofinansowanie mogą się ubiegać prowadzący małe księgarnie:
Przez małe księgarnie na potrzeby programu rozumie się sklepy stacjonarne zajmujące się sprzedażą detaliczną książek:
Wsparcie finansowe zadania wynosi do 30 000 zł.
Program wprowadza dwuletnie certyfikaty dla tych podmiotów, które spełnią wymogi określone w jego regulaminie. Przyznanie certyfikatu jest równoznaczne z otrzymaniem dostępu do środków finansowych w ramach programu. Certyfikat nie jest odnawiany automatycznie. Szczegółowe informacje o programie, w tym formularz wniosku oraz treść regulaminu, można znaleźć na stronie Instytutu Książki.