W instytucji kultury po jednym z seansów filmowych z wieszaków skradziono kilka kurtek. Wezwano policję, która spisała odpowiednią notatkę. Po kilku dniach jedna z poszkodowanych osób wysłała do instytucji e-mail ze skanem reklamacji, inna domaga się zadośćuczynienia za stratę. W instytucji nie ma szatni ani osoby pilnującej pozostawionych na zainstalowanych wieszakach ubrań. Natomiast obok wieszaków umieszczono informację, że instytucja nie ponosi odpowiedzialności za pozostawione rzeczy. Również taki zapis zamieszczono w regulaminie kina działającego w instytucji. Wieszaki zostały zdemontowane. Instytucja poczuwa się do odpowiedzialności za zaistniałą sytuację. Dlatego pytania dotyczą możliwości zadośćuczynienia za straty poniesione przez pokrzywdzonych.
W jakiej formie pokrzywdzeni powinni się zgłosić do instytucji? Czy powinni załączyć jakieś dokumenty (paragony itp.) potwierdzające wysokość straty?
Jakie terminy obowiązują instytucję?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.