Instytucja kultury, która nie jest zarejestrowana na potrzeby VAT, planuje sprzedać środek trwały otrzymany kilkanaście lat temu od organizatora. Środek ten był wprowadzony do ksiąg na konto 010 „Środki trwałe” i 800 „Fundusz instytucji kultury”, a następnie amortyzowany. Amortyzację zakończono już kilka lat temu.
Jak teraz powinna wyglądać ewidencja sprzedaży tego środka trwałego?
Czy z tytułu sprzedaży instytucja powinna wystawić fakturę?
Czy księgowanie na koncie 800 „Fundusz instytucji kultury” pozostaje nawet w momencie sprzedaży środka trwałego?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: