W 2016 r. instytucja zakupiła z dotacji celowej sprzęt nagłośnieniowy, który — ze względu na wartość poniżej 3500 zł — zaliczyła do pozostałych środków trwałych. Zaksięgowanie tego zakupu na konto „Rozliczeń międzyokresowych przychodów” i „Pozostałych przychodów operacyjnych” spowoduje, że w rachunku zysków i strat dotacja celowa nie będzie odpowiadała faktycznie otrzymanej, chyba że w analityce do konta „Pozostałe przychody operacyjne” główny księgowy zaksięguje ją na koncie dotacji celowej.
Czy jest taka możliwość? Jak prawidłowo zaksięgować zakup sprzętu?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.