W trakcie roku planuje się podział gminnej instytucji kultury na podstawie art. 20 ust. 1 Ustawy z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (dalej: ustawa o działalności kulturalnej). Instytucja ta ma w użytkowaniu wieczystym kilka nieruchomości gruntowych oraz we własności budynki znajdujące się na tych gruntach. Grunty te i budynki mają zostać podzielone pomiędzy dwie nowe instytucje kultury.
Czy te nieruchomości gruntowe wraz z budynkami dzielona instytucja powinna, na podstawie aktu notarialnego, nieodpłatnie przekazać w użytkowanie wieczyste i na własność nowo powstałym po podziale instytucjom kultury czy też w tym przypadku znajdzie zastosowanie art. 25a ustawy o działalności kulturalnej?
Jakie zatem dokumenty powinny stanowić podstawę wpisu w księgach wieczystych prawa użytkowania wieczystego gruntów i prawa własności budynków na rzecz nowo utworzonych po podziale instytucji kultury?
Czy z art. 25a ustawy o działalności kulturalnej wynika zasada sukcesji uniwersalnej, a w konsekwencji, jakie rodzaje stosunków prawnych objęte są tą normą?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.