Jesteśmy samorządową instytucją kultury, która istnieje od 1994 r. Obecnie zatrudnia 34 osoby. W 2000 r. instytucja po raz pierwszy utworzyła rezerwę na świadczenia pracownicze — nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne. W zakresie wyceny tych zobowiązań jednostka nie korzysta z usług wykwalifikowanego aktuariusza. Wielkość wyliczonych rezerw podlega weryfikacji na koniec każdego roku obrotowego. Kwoty rezerw są porównywalne z roku na rok i uwzględniane w planie finansowym. W wieku okołoemerytalnym jest zaledwie kilka osób. Reszta załogi to ludzie młodzi z krótkim, a nawet bardzo krótkim stażem pracy.
Czy w związku z nowelizacją art. 39 ust. 6 i 7 Ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości (dalej: ustawa o rachunkowości) można (oczywiście po zmianie zapisów w polityce rachunkowości) odstąpić od dalszej corocznej weryfikacji rezerw, a dotychczas utworzone rozwiązywać, wypłacając bieżące nagrody jubileuszowe i odprawy emerytalne?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.