Instytucja kultury, która częściowo odlicza VAT, otrzymała wytyczne dotyczące ujmowania w planie oraz w sprawozdaniu z wykonania planu zadań inwestycyjnych. Organizator interpretuje metodę kasową w ten sposób, że instytucje powinny mieć w planie, a później w sprawozdaniach z wykonania planu, ujęte zadania inwestycyjne w kwotach brutto.
Organizator sugeruje ujmowanie w planach zakupy inwestycyjne w kwotach brutto niezależnie od sposobu ich finansowania – czy to z dotacji celowej, czy to ze środków własnych.
Do tej pory we wnioskach o dotacje celowe na zakup środków trwałych instytucja szacowała kwoty w wartości netto + VAT niepodlegający odliczeniu. Nie zwracała się o przyznanie dotacji celowej w kwotach brutto, gdyż wtedy zgodnie z umową musiałaby zwracać część dotacji w wysokości VAT, który by odzyskała. Umowy dotyczące przyznania dotacji celowej na inwestycje zobowiązują instytucję do składania rozliczenia.
Czy rozliczenie dotacji powinno być w takim przypadku adekwatne do ujęcia w planie i składane w wartościach brutto z faktur?
Czy ujmowanie zakupów inwestycyjnych w planach w kwotach brutto przy częściowym odliczaniu VAT jest prawidłowe?
Na czym polega metoda kasowa ujmowania zakupów inwestycyjnych w planach oraz sprawozdaniach?
Czy metoda ta dotyczy zarówno finansowania zakupów inwestycyjnych dotacją celową, jak i sfinansowanych ze środków własnych instytucji?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.