W 2022 r. instytucja otrzymała dotację z projektu unijnego na zakup środka trwałego w kwocie 97 000 zł z terminem rozliczenia w 2023 r. Dotacja wpłynęła na rachunek bankowy dla projektów. Instytucja wykorzystała kwotę 95 200 zł, a pozostałą kwotę zwróciła. Po złożeniu raportu końcowego okazało się, że do zwrotu jest jeszcze 40 zł. Przelewu dokonano z rachunku podstawowego z dotacji podmiotowej (zgodnie z planem finansowym).
Jak prawidłowo należy zaksięgować te operacje, a przede wszystkim zwrot?
W jaki sposób zaksięgować pomniejszone koszty projektu?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.