Przedstawiciel pracowników podpisał porozumienie z dyrektorem o zmniejszeniu o 20% wynagrodzenia i czasu pracy, powołując się na Ustawę z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (dalej: ustawa COVID-19). Instytucja kultury nie prowadzi działalności gospodarczej, nie jest przedsiębiorstwem. Otrzymuje dotację podmiotową. Nie ma więc mowy o spadku przychodów ze sprzedaży towarów i usług.
Czy takie porozumienie jest zgodne z prawem?

Pełna treść artykułu dostępna wyłącznie dla abonentów, po zalogowaniu do serwisu.

Zaloguj się w panelu w prawym górnym rogu serwisu, podając login i hasło, które otrzymałeś od Działu Obsługi Klienta.

Aby uzyskać dostęp do serwisu, wykup abonament lub prenumeratę Poradnika Instytucji Kultury.

Jeśli jesteś prenumeratorem Poradnika Instytucji Kultury, zgłoś się do Biura Obsługi Klienta po login i hasło.

Słowa kluczowe: