Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 192

Certyfikaty i zaświadczenia wydawane przez dom kultury

Gminny dom kultury organizuje warsztaty regionalne i seminarium naukowe, które poprowadzą wykwalifikowane osoby.
Czy instytucja kultury może wystawić certyfikaty (zaświadczenia) dla uczestników?
Czy jest podstawa prawna, która to reguluje, i jakie informacje powinny się znaleźć na takim zaświadczeniu?
Czy zaświadczenie podpisuje tylko organizator, czy także prowadzący?

Konferencja prasowa i patronat medialny jako forma promocji instytucji kultury

  • Patronat medialny świetnie się sprawdza, jeśli instytucja organizuje wiele wydarzeń
  • Konferencja prasowa daje szanse na bezpośredni kontakt z przedstawicielami mediów
  • Bezpośredni kontakt z mediami może zaowocować częstszym poruszaniem przez nie spraw danej instytucji, a nawet stałą współpracą

Złe wiadomości w pracy — jak je przekazywać?

  • Zdarza się, że szef musi zakomunikować niekorzystną dla pracowników zmianę
  • Do takiej rozmowy warto dobrze się przygotować
  • Należy pozwolić pracownikom na okazanie emocji

Dlaczego warto spisać zasady promowania instytucji kultury w social media i na co zwrócić szczególną uwagę?

  • Instytucje kultury coraz częściej promują organizowane przez siebie wydarzenia na portalach społecznościowych
  • Warto, aby wszyscy pracownicy znali zasady korzystania z firmowych i prywatnych profili w mediach społecznościowych
  • Dobrze jest przygotować specjalną politykę

Najważniejsi w każdej instytucji, czyli o trudnej sztuce doceniania pracowników i pomnażania ich energii

  • Najważniejszym zasobem każdej instytucji są jej pracownicy
  • Doceniany pracownik dostrzega sens swojej pracy
  • Czasem wystarczy proste „gratuluję” lub „dziękuję”, by każdemu lepiej się pracowało

Od żółtodzioba do eksperta, czyli jak dopasować styl zarządzania do potrzeb pracowników?

  • Od nowoczesnych szefów wymaga się nie tylko odnoszenia sukcesów przez zespół, którym kierują, ale także umiejętności motywowania pracowników
  • Problemem jest to, że jedni zarządzają zespołem przez nadmierną kontrolę, a drudzy — delegują zadania
  • Najlepiej jest wtedy, gdy szef podąża za potrzebami pracownika

Współpraca instytucji kultury z mediami

  • Współpraca instytucji kultury z przedstawicielami mediów jest bardzo cenna i ma wiele zalet
  • Każda instytucja powinna zabiegać o to, by w mediach pojawiało się o niej jak najwięcej informacji stawiającej ją w dobrym świetle, przekazującej najważniejsze przedsięwzięcia i cele placówki oraz promującej jej wizerunek
  • Pracownicy kultury muszą umiejętnie i efektownie współpracować z mediami oraz starać się wykorzystać możliwości, które daje dane medium

Wakacyjny remanent, czyli co warto zaplanować już w wakacje, aby następny rok pracy był łatwiejszy?

  • Choć lato to w wielu instytucjach okres wytężonej pracy, można wykorzystać tę porę do wprowadzenia luźniejszej atmosfery
  • Warto ten czas spożytkować na zakończenie i podsumowanie dotychczasowych projektów
  • To także dobry moment na przetestowanie innowacji lub zmian, które warto wprowadzić w instytucji w przyszłości, a także na dopracowanie oferty

Zarządzanie estetyką w instytucji kultury

  • Przestrzeń instytucji kultury jest coraz częściej postrzegana jako równie ważna, co prezentowana przez instytucję oferta
  • Dbałość o estetykę miejsca jest potwierdzeniem wysokiej jakości działań instytucji kultury
  • Zarządzanie estetyką jednak to nie tylko troska o wizualną stronę miejsca, ale również o panującą w nim atmosferę

Instytucje kultury otwarte na bezdomnych

  • Instytucje kultury winny być dostępne dla wszystkich nimi zainteresowanych, także wykluczonych społeczne
  • Dotarcie i zainteresowanie ofertą kulturalną osób wykluczonych jest nie lada wyzwaniem dla instytucji kultury
  • Istnieje wiele możliwości aktywizacji kulturalnej osób bezdomnych w instytucjach kultury; wystarczą dobre chęci!

Sposób na nadmiar zadań, czyli optymalizacja pracy z wykorzystaniem tablicy kanban

  • Wizualizacja jako sposób przekazywania informacji wpływa na zmianę organizacji pracy
  • Nie da się wykonywać na raz zbyt wielu zadań — umiejętność wyboru i skupienia to klucz do sukcesu
  • Nie każde terminowe zadanie jest równocześnie priorytetowe

Osadzeni w przestrzeni. O rosnącej roli miejsca w zarządzaniu instytucją kultury

  • Przestrzeń działalności kulturalnej to nie tylko mury instytucji, ale przede wszystkim otoczenie, w którym na co dzień przebywają odbiorcy oferty kulturalnej
  • Odbiorcy oczekują, że instytucje kultury staną się aktywnymi uczestnikami zmian na rzecz poprawy otoczenia, nie tylko w sferze artystycznej, ale także społecznej
  • Osadzanie w przestrzeni to wzmacnianie relacji z odbiorcami poprzez włączanie ich w swoje działania na zasadach partnerskich