Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 196

To będzie dobry rok! Czyli o planowaniu, czasie i zarządzaniu własnymi celami

  • Planowanie zadań pozwala lepiej wykorzystać czas
  • Warto postawić na realizację tych celów, które są dla nas i naszej instytucji najważniejsze
  • Plan to sekwencja drobnych kroków, które prowadzą do celu

7 postanowień noworocznych, które powinien podjąć każdy kierownik w instytucji kultury

  • Szefowie zespołów powinni opierać swoje postanowienia na podsumowaniu całorocznej pracy
  • Nowe zasady pracy kierownika mogą też przynieść korzyść zespołowi
  • Podajemy listę 7 postanowień i podpowiadamy, jak je dotrzymać

Konflikt na linii kierownik — podwładny. Co w takiej sytuacji może zrobić dyrektor?

  • Gdy zawodzą próby porozumienia się między zwaśnionymi pracownikami, do akcji powinien wkroczyć dyrektor
  • Ignorowanie problemu może mieć negatywne skutki dla całego zespołu, a nawet — instytucji
  • Aby dyrektor był skutecznym mediatorem, sam musi być osobą unikającą konfliktów

Dlaczego w pracy warto świętować?

  • Obok pracy i nauki to zabawa jest jedną z podstawowych i niezbędnych aktywności człowieka
  • Wspólne świętowanie to ważny element kultury organizacyjnej instytucji
  • Warto wspólnie cieszyć się sukcesami i dzielić wyjątkowe chwile

Certyfikaty i zaświadczenia wydawane przez dom kultury

Gminny dom kultury organizuje warsztaty regionalne i seminarium naukowe, które poprowadzą wykwalifikowane osoby.
Czy instytucja kultury może wystawić certyfikaty (zaświadczenia) dla uczestników?
Czy jest podstawa prawna, która to reguluje, i jakie informacje powinny się znaleźć na takim zaświadczeniu?
Czy zaświadczenie podpisuje tylko organizator, czy także prowadzący?

Konferencja prasowa i patronat medialny jako forma promocji instytucji kultury

  • Patronat medialny świetnie się sprawdza, jeśli instytucja organizuje wiele wydarzeń
  • Konferencja prasowa daje szanse na bezpośredni kontakt z przedstawicielami mediów
  • Bezpośredni kontakt z mediami może zaowocować częstszym poruszaniem przez nie spraw danej instytucji, a nawet stałą współpracą

Złe wiadomości w pracy — jak je przekazywać?

  • Zdarza się, że szef musi zakomunikować niekorzystną dla pracowników zmianę
  • Do takiej rozmowy warto dobrze się przygotować
  • Należy pozwolić pracownikom na okazanie emocji

Dlaczego warto spisać zasady promowania instytucji kultury w social media i na co zwrócić szczególną uwagę?

  • Instytucje kultury coraz częściej promują organizowane przez siebie wydarzenia na portalach społecznościowych
  • Warto, aby wszyscy pracownicy znali zasady korzystania z firmowych i prywatnych profili w mediach społecznościowych
  • Dobrze jest przygotować specjalną politykę

Najważniejsi w każdej instytucji, czyli o trudnej sztuce doceniania pracowników i pomnażania ich energii

  • Najważniejszym zasobem każdej instytucji są jej pracownicy
  • Doceniany pracownik dostrzega sens swojej pracy
  • Czasem wystarczy proste „gratuluję” lub „dziękuję”, by każdemu lepiej się pracowało

Od żółtodzioba do eksperta, czyli jak dopasować styl zarządzania do potrzeb pracowników?

  • Od nowoczesnych szefów wymaga się nie tylko odnoszenia sukcesów przez zespół, którym kierują, ale także umiejętności motywowania pracowników
  • Problemem jest to, że jedni zarządzają zespołem przez nadmierną kontrolę, a drudzy — delegują zadania
  • Najlepiej jest wtedy, gdy szef podąża za potrzebami pracownika

Współpraca instytucji kultury z mediami

  • Współpraca instytucji kultury z przedstawicielami mediów jest bardzo cenna i ma wiele zalet
  • Każda instytucja powinna zabiegać o to, by w mediach pojawiało się o niej jak najwięcej informacji stawiającej ją w dobrym świetle, przekazującej najważniejsze przedsięwzięcia i cele placówki oraz promującej jej wizerunek
  • Pracownicy kultury muszą umiejętnie i efektownie współpracować z mediami oraz starać się wykorzystać możliwości, które daje dane medium

Wakacyjny remanent, czyli co warto zaplanować już w wakacje, aby następny rok pracy był łatwiejszy?

  • Choć lato to w wielu instytucjach okres wytężonej pracy, można wykorzystać tę porę do wprowadzenia luźniejszej atmosfery
  • Warto ten czas spożytkować na zakończenie i podsumowanie dotychczasowych projektów
  • To także dobry moment na przetestowanie innowacji lub zmian, które warto wprowadzić w instytucji w przyszłości, a także na dopracowanie oferty