Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 187

Od żółtodzioba do eksperta, czyli jak dopasować styl zarządzania do potrzeb pracowników?

  • Od nowoczesnych szefów wymaga się nie tylko odnoszenia sukcesów przez zespół, którym kierują, ale także umiejętności motywowania pracowników
  • Problemem jest to, że jedni zarządzają zespołem przez nadmierną kontrolę, a drudzy — delegują zadania
  • Najlepiej jest wtedy, gdy szef podąża za potrzebami pracownika

Współpraca instytucji kultury z mediami

  • Współpraca instytucji kultury z przedstawicielami mediów jest bardzo cenna i ma wiele zalet
  • Każda instytucja powinna zabiegać o to, by w mediach pojawiało się o niej jak najwięcej informacji stawiającej ją w dobrym świetle, przekazującej najważniejsze przedsięwzięcia i cele placówki oraz promującej jej wizerunek
  • Pracownicy kultury muszą umiejętnie i efektownie współpracować z mediami oraz starać się wykorzystać możliwości, które daje dane medium

Wakacyjny remanent, czyli co warto zaplanować już w wakacje, aby następny rok pracy był łatwiejszy?

  • Choć lato to w wielu instytucjach okres wytężonej pracy, można wykorzystać tę porę do wprowadzenia luźniejszej atmosfery
  • Warto ten czas spożytkować na zakończenie i podsumowanie dotychczasowych projektów
  • To także dobry moment na przetestowanie innowacji lub zmian, które warto wprowadzić w instytucji w przyszłości, a także na dopracowanie oferty

Zarządzanie estetyką w instytucji kultury

  • Przestrzeń instytucji kultury jest coraz częściej postrzegana jako równie ważna, co prezentowana przez instytucję oferta
  • Dbałość o estetykę miejsca jest potwierdzeniem wysokiej jakości działań instytucji kultury
  • Zarządzanie estetyką jednak to nie tylko troska o wizualną stronę miejsca, ale również o panującą w nim atmosferę

Instytucje kultury otwarte na bezdomnych

  • Instytucje kultury winny być dostępne dla wszystkich nimi zainteresowanych, także wykluczonych społeczne
  • Dotarcie i zainteresowanie ofertą kulturalną osób wykluczonych jest nie lada wyzwaniem dla instytucji kultury
  • Istnieje wiele możliwości aktywizacji kulturalnej osób bezdomnych w instytucjach kultury; wystarczą dobre chęci!

Sposób na nadmiar zadań, czyli optymalizacja pracy z wykorzystaniem tablicy kanban

  • Wizualizacja jako sposób przekazywania informacji wpływa na zmianę organizacji pracy
  • Nie da się wykonywać na raz zbyt wielu zadań — umiejętność wyboru i skupienia to klucz do sukcesu
  • Nie każde terminowe zadanie jest równocześnie priorytetowe

Osadzeni w przestrzeni. O rosnącej roli miejsca w zarządzaniu instytucją kultury

  • Przestrzeń działalności kulturalnej to nie tylko mury instytucji, ale przede wszystkim otoczenie, w którym na co dzień przebywają odbiorcy oferty kulturalnej
  • Odbiorcy oczekują, że instytucje kultury staną się aktywnymi uczestnikami zmian na rzecz poprawy otoczenia, nie tylko w sferze artystycznej, ale także społecznej
  • Osadzanie w przestrzeni to wzmacnianie relacji z odbiorcami poprzez włączanie ich w swoje działania na zasadach partnerskich

Jak sobie radzić z nowym szefem, który zdecydowanie różni się od poprzedniego?

  • Może się zdarzyć, że pracownicy instytucji kultury zostaną zaskoczeni osobą nowego przełożonego
  • Obydwie strony potrzebują czasu, aby się poznać i przyzwyczaić do siebie
  • Im szybciej nowy przełożony się wdroży, tym szybciej wszystko ma szansę wrócić do normy

Zarządzanie twórczością w instytucjach kultury

  • Umiejętność twórczego podchodzenia do problemów jest sztuką, którą warto rozwijać w sobie przez całe życie
  • Jedną z kluczowych cech menadżera instytucji kultury jest zdolność inspirowania współpracowników do kreatywnego działania
  • Sukces organizacji zależy od łatwości w dostosowywaniu się do zmiennego otoczenia

Jak się dogadać?

  • Błędy w komunikacji nie tylko utrudniają funkcjonowanie instytucji, ale też zwyczajnie kradną czas i nerwy jej pracowników
  • Szacuje się, że poza godzinami snu na komunikację z innymi przeznacza się dziennie około 70% czasu
  • Skuteczne komunikowanie się jest jedną z podstawowych cech dobrego zarządzania zespołem

Dlaczego warto śledzić nowe trendy w ocenianiu pracownika?

  • Zasady oceniania pracowników — tak jak nasze otoczenie i świat — ciągle się zmieniają
  • Zamiast wdrażać na siłę stare i nieużyteczne już systemy oceniania pracowników, lepiej jest poznać nowe podejście do tego narzędzia
  • Tylko dopasowany do potrzeb danej instytucji kultury system ma rację bytu

Jak dbać o wysokie standardy obsługi klienta w instytucji kultury?

  • Odbiorca zadowolony z pewnością wróci i poleci instytucję kultury znajomym, dlatego warto zadbać, aby jego doświadczenie w instytucji kultury było na najwyższym poziomie
  • Stale rozwijane kompetencje społeczne i obywatelskie pracowników instytucji kultury są kluczem do sukcesu w zarządzaniu odbiorcami oferty kulturalnej
  • Kto pyta, nie błądzi — informacja zwrotna od klienta jest niezbędna w budowaniu wysokiej jakości obsługi odbiorców