Zarządzanie

W dziale Zarządzanie znajdą Państwo porady dotyczące relacji z pracownikami i organizatorem, organizowania imprez, skuteczniejszego dotarcia do potencjalnych klientów i sposobów badania ich potrzeb.

Liczba artykułów w dziale: 348

Dlaczego warto pracować w skupieniu, czyli jak zmienić swoje przyzwyczajenia, aby pomóc pracownikom odnieść sukces w walce z rozpraszaczami

  • W obecnym świecie trudno jest o spokojną pracę w skupieniu
  • Jednak ci, którzy posiedli tę umiejętność, mają większe szanse na sukces w pracy
  • Dobrze jest wspierać pracowników w doskonaleniu technik skupienia się

Solidarni z uchodźcami z Ukrainy. Jak instytucje kultury poradziły sobie w nowej sytuacji?

  • Instytucje kultury na wiele najróżniejszych sposobów włączają się w pomoc Ukrainie
  • Do nowej sytuacji dostosowały się w błyskawicznym tempie
  • Warto wymieniać się doświadczeniami i pomysłami

Żałoba w miejscu pracy

  • Pracownika, który stracił bliską osobę, należy objąć szczególną troską i uwagą
  • Ważny jest nie tylko czas, który musi minąć, ale także okazywanie różnego rodzaju wsparcia
  • Każdy przeżywa żałobę w inny sposób, a to wymaga indywidualnego podejścia przez przełożonego i współpracowników

Trwała zmiana. O elastyczności słów kilka

  • Otoczenie instytucji kultury charakteryzuje dziś permanentna zmiana
  • Zaufanie i rozmowa to podstawowe narzędzia elastycznego zarządzania
  • Otwartość na zmiany to postawa, której można się nauczyć

Ścieżka kariery. Kto i jak powinien ją kształtować?

  • Ścieżka kariery jako sekwencja zdarzeń pomaga odnaleźć się w wymaganiach i zmniejsza odejścia z pracy
  • Zdefiniowanie ścieżki kariery w instytucjach kultury może być trudne ze względu na zmienną naturę ich działania
  • Ważne, żeby nie pozostawała ona tylko na papierze, ale prowadziła do rozmów z pracownikami na temat ich indywidualnego rozwoju

Animator partnerstwa

  • Animator partnerstwa to ktoś, kto dba o relację, póki nie stanie się ona na tyle silna, by rozwijać się samodzielnie
  • Funkcja animatora często jest nieformalna, co stanowi poważny błąd
  • Animator powinien wykazywać się otwartością, umiejętnościami komunikacyjnymi i prowadzić staranną dokumentację

Inflacja a działania instytucji kultury. Jak sobie radzić w nowych warunkach?

  • Instytucje kultury są wrażliwe na zmieniające się warunki, takie jak inflacja czy zmiana przyzwyczajeń odwiedzających
  • 2022 rok może być pod tym względem szczególnie wymagający — Polacy zapowiadają oszczędności w wydatkach na kulturę
  • Nowe źródła przychodów mogą pomóc w tym trudnym czasie podobnie jak oszczędności

Być partnerem. Mieć partnera. Działać wspólnie

  • Partnerstwo zakłada równe traktowanie
  • Aby móc wspólnie działać, trzeba umieć myśleć o korzyściach drugiej strony
  • Partnerstwo nie wymaga formalnych rozwiązań, jednak warto spisywać zasady współpracy

O czym warto pamiętać przy zarządzaniu ludźmi w nowo utworzonej instytucji kultury?

  • Dobór właściwych pracowników i odpowiedni podział zadań to pierwszy krok do sukcesu
  • Instytucja to nie tylko zadania związane z działalnością stricte kulturalną — ważne jest jeszcze zaplecze techniczne, marketingowe oraz finansowe
  • Odbiorca działań instytucji kultury to jej najważniejszy recenzent

Otwarty Nowy Rok? Garść refleksji i dobrych praktyk

  • Tworząc miejsca otwarte, nie należy się nastawiać na osiąganie szybkich efektów
  • Otwartość to przede wszystkim ludzie, ich postawa i chęć działania
  • Nie ma złotego środka, uniwersalnego sposobu na prowadzenie miejsca otwartego

Co zrobić, aby wdrożenie do pracy nowego pracownika przebiegało możliwie najsprawniej?

Od dłuższego czasu instytucja boryka się z problemem z utrzymaniem nowych pracowników. Jeszcze przed pandemią pracowali po kilka miesięcy i szybko odchodzili. Inni z kolei zostawali w instytucji, ale dość długo zajmowało im to, aby sprawnie wdrożyć się w nowe obowiązki i zacząć wykonywać je samodzielnie. Po ostatnim dość chaotycznym roku dyrektor ma wrażenie, że jest jeszcze gorzej. Przygląda się relacjom w zespołach, ale wszystko wygląda poprawnie, a najczęściej podnoszonym przez nowych pracowników problemem jest to, że „nie czują się u siebie” lub „nie wiedzą, czym mają się zająć”. Dyrektor doszedł do wniosku, że w instytucji wadliwy musi być sam proces wdrożenia nowych pracowników do pracy.
Jak może to zmienić? O czym trzeba pamiętać?

Wolontariusz w instytucji kultury

  • Instytucje kultury bardzo często borykają się ze zbyt dużą ilością zadań, a za małą liczbą rąk do pracy
  • Dobrym rozwiązaniem jest sięgnięcie po wsparcie wolontariuszy
  • Instytucje kultury są doskonałym miejscem do zdobywania szerokiego wachlarza umiejętności niezbędnych w życiu zawodowym